2011年7月30日星期六

夏日好煮意: 西檸煎軟雞

上次煮了香橙/橙花魚柳之後, 女王和夫人嚷著要 encore. 而我其實一直想做的另一道菜, 就是西檸煎軟雞.

和橙花汁一樣, 西檸汁其實不算難調較, 亦可早半天準備好, 我用的都是鮮檸, 沒有用香油之類的.

檸檬榨汁一個半 (其實一個都得的, 不過我不想用太多白醋), 白米醋兩湯匙 (想酸o的三四湯匙都得), 砂糖 (今次不用黃糖/三溫糖, 因為想個汁盡量 keep 淺色) 係三湯匙左右, 早少少加入醋入面煮, 同時將檸檬的表面黃色 "皮青" 刮大約一個的份量 -- 留返中間一個圈的檸檬要連皮切細粒的.

糖溶後將細粒的檸檬粒和皮青加入, 加少少水使糖溶得更好. 這時用半茶匙的吉士粉開少少水加入去, 煮開後就加入剛才的一個 (or 個半) 檸檬的汁. 煮滾試味, 之後用糖/水/醋來調味, 最後落少少鹽 "吊" 一下. 煮返滾後個汁便 ok 了.

之後的功夫, 才是真的功夫 -- 炸雞.

雞當然係以鮮雞為上, 我今次因為想用雞殼燉個湯 (詳見下一篇 - "夏日好煮意 (矜貴升呢版): 鮑魚老雞響螺燉鮮野生松茸" :P) 所以買一隻鮮雞請雞販起肉留骨.

炸雞好多時都會搞到硬過柴皮. 我之前都衰過的. 點解味送叫做 "煎軟雞", 是因為半煎炸的時候, 要大件少少, 肉比較易保持嫩滑; 火要先武後文, 老師傅就會加多句 "鑊要紅, 油要凍", 炸時大約5分鐘左右, 視乎雞件大小.

如此開了蛋漿, 上乾粉後將雞分兩批炸好後晾油; 最後再開猛火一次過將雞回鑊, 十多秒便可撈起, 這樣外皮才會脆. 而第一次炸時, 慢火浸熟才會有以下對話:

夫人:「嘩, 咩事一咬開舊雞有油o既?」
老朽:「係油的話就唔係咬開先有, 而係o係面啦! 食真o的啦!」
夫人:「哇哇哇... 係肉汁o黎o架! 」

當然唔好忘記個汁, 將之前煮好的汁煮滾, 加生粉水和最後 "補飛" 的調味後便淋上雞面 (我不太建議回鑊炒, 為免雞的脆皮脫落), 食得!

唔知係咪撞手神, 今次個雞的水準之高, 其實係我自己都估唔到, 下次都唔知整唔整得返...

2011年7月29日星期五

遲到的新人

上兩星期去了九龍灣某 "大場" "開工", 新人是舊老闆介紹的.

點解會提他們? 其實係因為他們之前一早說過想 5 時行禮的, 之後改了幾次, 都是說有長輩想早一點, 哈... 不會是希望多點時間打麻雀吧...?

我提醒了一下新人, 他們說改了 rundown 不會即日回門, 所以想提早一點. 不過, 在好日子前一星期, 他們再打來, 說希望下午 4 點前行禮. 這個... 有點神奇.

因為他們行禮的 "九龍灣大場", 是間大商場內的酒樓, 他們的好日子是星期天, 這類酒樓一般都會有中午茶市的, 而茶市 "落場" 都不會早於下午 2:30, 即是 3 點幾應該先可以勉強 "交個場" 畀新人. deco 搞大半小時已經好快, 那說是說, 4 點行禮是有點太過樂觀了. 不過既然係舊老闆介紹, 而且那天之前我沒有特別的工作, "只是" 和女王去玩 (其實仲緊要過工作呀o下!!) 都沒有所謂, 早點去準備一下也行.

一向老朽會比較早到, 大半數的婚禮我都是早大半小時到的, 因為有事時可以 "執生", 這次也不例外, 我3點已經到了, 不過太早, 我去了飲咖啡, 之後 3:15 才到會場. 門口 reception 已經好奇怪... 「阿律師你咁早o既?」
「我次次都咁上下o架啦」
「唔係喎, 你早過對新人喎」
「o下... 唔係嘛」
「車! 我地茶市都未完晒, 點畀個場佢o者又?」

畀我估中o左. 但係我連咖啡都飲完, 使唔使落去食埋個咖哩先呢o下...

我同靚女 reception 話, 我估新人都係有事未來到o架喇, 我坐陣先, 唔打畀佢地住喇.

但係愈來愈奇, 已經差不多 4 點了, 連一個來收場的兄弟也未有, 反而有十多位親友話來觀禮的就來了, 仲開始打緊牌, 搞到我都手痕埋一份, 當然, 我係唔會埋檯的.

卒之三點十一, 就見到一班著到都幾 '行" 的兄弟姊妹一行十幾廿人操兵的入來酒樓, 但新人依然芳蹤沓然.

忍不住捉住隊尾的攝影師一問, 得到一個極搞笑, 但又好真實, 而且真係幾令人沮喪的答案...

「唉, 頭先我地入o左男家門叫外賣食, 送錯野, 補飛搞到 2 點半先有得食呀~!」

我醒起男家係住o係一o的稍為遠的地方, 附近可能無酒樓餐館之類; 這樣的話, 所有人都應該會幾趕o下. 而呢個時候, 他們需要的係安靜和 confirmation.

又估中, 五分鐘後新人到來, 幾乎係跑入來的, 而且, 一如我所料, 係黑住塊面入來的. 新郎仲 "摺晒衫袖" 流晒汗咁款.

當然, 第一件事就係 confirm 新人, 我之後沒有其他 appointment, 之後我就做一個極簡單的 briefing, 之後就 "放" 新人去繼續化妝和跟酒樓談. 我就找了幾位兄弟姊妹 firm 一次流程.

幸運地他們有幾位好幫手的兄弟姊妹, 而且當中一位姊妹也很有經驗, 我問她是否 "time keep" 佢就話係. 我即刻話 "咁就得喇, 麻煩你交帶各位大哥大姐, 唔好太趕"

「唔, 但係新娘想快喎」好忠心的姊妹...

「但係你睇下出面個場 (當時在新娘房門口), 咩都未搞, 半個鐘內行到禮都偷笑啦, 就算急o既都係我急啦, 我都唔急咯你仲怕咩呢...」

「我怕新娘唔高興影響到心情」 似乎呢位新娘今日已經有好多唔高興的位了, 不過, 呢位姊妹真係值得讚.

「得, 我同新娘講」

轉頭入去化妝間, 見到新娘... 「hihi! 你一路化妝一路講丫, 我唔敢阻住化妝師」

「預計幾點行禮?」新娘直接問我.

我:「而家 4 點10分, 你預 5 點丫, 我都唔趕」

「4點半得唔得?」

「梗得啦! 我宜得你快o的我可以返去陪個女玩丫嘛! 不過呢, 任你揀, 你想快定係想靚?」

新娘聽得出我意思, 「其實我係驚之後要影相同埋 rehersal 今晚進場呀, 今晚有花仔花女」

原來係咁所以想快...

「你會唔會行禮後切餅丫, 而家出面有 30 位親友左右, 行禮時多數都係佢地觀禮, 係咪?」

「係」

「請攝影師之一入一入來可以嗎?」我問

好快 video man 入來

「大師你估你班手足影出面已經來o左o既人, 禮成後影台相會影幾耐?」

「幾十人分十組八組左右, 最多咪廿分鐘」

「得, 掂晒. 行禮 15-20 分鐘, 禮成切餅 10 分鐘, 親友影相廿分鐘, 去到盡都係 45 分鐘左右, 一個鐘內點都 ok. 你都仲有兩個半鐘先到開席, 我計你地 7 點開始多人來丫, 都唔好話係 7 點半先多人來添喇, 影完相仲有成個鐘時間 rehersal 同埋換晚裝, 你地成班人行埋都係o個 50 m, 15 分鐘咩都 rehersal 完啦, 仲有 15 分鐘畀你地入來嘆o下呢度張按摩椅先至施施然換衫添呀真係! 而家最緊要係咪化好個靚妝先呢?」

「呀... 又係喎!嘩你好勁呀! 」

聽到新娘咁講, 最開心的, 唔係我, 當然係正在趕頭趕命的 MUA (化妝師) 啦.

當然, 最後唔使 5 點都可以行禮, 對新人當時無咩講, 但係兩星期下來, 佢地已經介紹o左兩對朋友找我年尾和出年證婚 (雖則有一對撞期幫唔到手). 仲想點?

***

臨尾加句後話 , 網上見到一位好出名的律師 - 他證婚時所說的部分說話竟然和我所講的一些鼓勵新人的說話相當相近, 我自問就真係無抄人, 人地有無抄我呢, 我相信無, 因為我咁 "隱世", 網上無咩我o既真實資料 (有都唔話你知啦 ); 不過細想一層, 其實只要真心去鼓勵新人和為他們祝福的話, 就算真的是抄我的又如何? 而且, 我幾乎每對新人都有一點不同的說法的, 呢樣相信無人抄到喇o卦!? 想到這裡, 即刻「身心康泰」, 安心去吃飯去了...

2011年7月27日星期三

貴德宮

聽過 "貴德宮" 這名字好多次了. 早知道是香港少見的素食私房菜. 有兩次有朋友約去也因故去不成. 但去過的朋友多數評價都不錯.

上次和家人與一班舊街坊去大澳 (即係老豆 "pk" 那次) 時, 他們相約了去試一次, 因為有位長輩去過幾次覺得好正. 既然有機會, 那就應該試一下吧.

去到坐下, 見牆上多幅字畫都甚有禪味...



是晚菜單相當豐富, 因為女王也有去, 老闆梁太便問我會不會照上整套的餐點給她, 我說既然食不完取走也可以的話, 那沒所謂.


甘露素菜包。 這道是很清的菜湯, 泡著一件像小籠的包子, 菜味濃香, 不錯.


小樹耳海珊瑚寿司併盤。這個盤據常客提過, 每次也會有, 但每次都有些用料是不同的. 今次用了皮蛋 - 忘了提一下, 他們的素是有蛋的.




黃金綉球。是芋絲包著些作料炸成, 當然, 女王至愛香口的東西.




芝士焗彩菌批。這一味是有點西化的, 用了牛油蛋撻皮, 加入切碎菌類再鋪一小片芝士焗成. 特別, 不過我不吃芝士...


荔香燴露荀茵。是夏天菜, 因為當中加入了荔枝和杏肉, 雖然是濕炒的, 卻相當清爽.


姬松海底椰百寶湯。這個湯比較椰味重, 可能是椰子 "太靚", 有椰油在中間, 椰漿我是十分 ok 的, 可椰油就有點牽強, 這個只喝一碗便算.


照燒釀茄子。很好, 個汁較得好似葷食的... 阿彌陀佛...


椰香雜菜咖喱。這個的素魚蛋也很像, 咖哩很淡, 椰味不太重, 但份量十足, 吃到這時大家都已經「手停口停」, 剩下一半要打包拿走.




香草付皮卷。這個表面看來沒特別, 原來是泰式的, 有青檸香茅和辣椒; 好在女王這時已經食飽晒無吃, 唔係一定喊咁口.




白玉味噌浸時菜。白玉是他們自家製豆腐, 滑得要命, 豆味也不錯; 加了赤麵豉意想不到的好吃. 菜是油麥菜, 也很配麵豉味的. 赤麵豉做得幾清, 因為整晚都是豆類和菌類為主, 這碟多點菜可以吃.




有營十穀飯。
黃油法包。這是用來配那道咖哩的.


圓玉杞子桂花糕。
生磨合桃露 這個桂花糕加入了點蒟蒻, 有點韌韌的, 有少少嚼頭, 好吃.

一晚下來, 幾乎道道菜也有特色, 而且賣相都不俗, 下次當然可以再來, 不過價錢比想像中要稍微偏高一點, 要差不多二百大洋一位. 當然, 以私房菜來說絕對不貴, 不過用料方面其實很多都不是特別名貴的材料, 素食來說, 這個價可以食兩至三次東方小祗園了. 不過起碼夠特色, 我們也見到其他檯都全滿, 而且有不少外國人來吃 (但又完全不覺得他們是 "鬼佬中國菜" 喎!). 又是香港少見的菜式, 所以整的來說有 85-90 分了.

2011年7月26日星期二

一個擁抱

近日老朽和夫人兩個的工作都似乎有點怪問題.

證婚生意算係不錯, 但因為本身有其他工作在身, 而且夫人一直不想我接太多而在週末晚上 (證婚的旺場時間)放下家人 (尤其係佢同女王), 而且我一直都堅持每個月最多不會接多過八對新人以維持服務的 standard, 是希望可以達到 "貼身貼心" 的水平, 所以不能接得多, 差不多有一半不論是自己找我的, 又或者是朋友介紹的都要 "彈走".

但近幾個月下來, 其他更 "搵錢" 的業務上, 公司的老闆們似乎有點怪, 我自問工作上沒什麼問題, 起碼公司內有我份幫忙的大客戶對我的表現亦是滿意的. 不過老闆們, 包括之前比較 "老友" 的老闆們幾近兩個月和我可以說是零交流. 連新的工作也沒有交下來. 好在自己有些之前做落的 file 和客戶尚有些起色.

我知道公司大路的客戶近月的生意是少了一點, 但總不成完全沒有吧? 我也見到其他律師還有少量新的案件會接下的. 而我就比較奇怪, 找過有關的老闆傾過, 得到的回應只是說 "有新野就畀你啦", 之後又係不了了之.

但同時靠自己接下, 當原告的客戶, 又竟然相當 "不幸", 有近一半是有機會和我們各位老闆本身的大客是有對抗的. 在有機會有 conflict 的前提下, 我不能再接這些原告人當我的客戶. 眼白白睇住o的工作 - 還有錢 - 飛走.

大概是時候想想我在這公司的前途了.

一方面大老闆要 "捽數", 在早兩年我是完全沒問題的, 究竟今期的問題在哪裡我自己真的莫名其妙.

雖然我堅信上主為我安排的道路必定是最好的, 但這些時間, 我是人, 人就難免會有不安的感覺.

夫人工作又是差不多, 卻是和我倒轉, 我是突然沒有公司指派的新案件, 她則是被一名上司和另一名和她差不多同級的同事 "夾擊". 質質質晒一大埋工作給她去 head 住. 弄得她透不過氣來. 雖然再上一層的老闆對她很好, 但大家都知道, 頂頭那位不順的話, 幾叻都無運行.

所以夫人開始搵工. 大家都不知道她之後會不會很快的成功, 而且也不知道之後的工作會如何. 不過這一刻我知道夫人真係好 "頂唔順".

問心o個句, 我工作和客戶溝通相當不錯, 起碼得到客戶的信任, 但大老闆不是要一個和他一起找客的人, 而是要一隻牛, 就是默默工作的 "乖仔". 但這不是我的性格. 之前他要留住一些客戶, 而且有客戶指名要我一起去應酬和幫忙, 所以故意讓我一起. 我知他心中其實有點不服, 為何自己條 "o靚" 竟然會被大客 "睇中". 老實講, 我自己都唔知.

但當這客戶的生意定下來後, 他們公司最 "lum" 老朽的高層又辭職和退休, 大老闆便乘機 "飛起" 我, 那些應酬的飯局就不再要我去了, 連帶, 相關的 file 都少埋.

雖然明眼人一睇就知你忌乜, 不過我既然無心撬客, 你咁防我又有咩用?

最慘就係我根本唔知之後會點, 如果知道係死梗o既, 那我出去闖吧? 但另一方面, 這公司的工作時間和文化相當自由, 有得揀的話, 我希望留下.

就是這樣, 我心內就是不踏實.

當然, 我多謝大老闆咁「睇得起」我, 覺得我可以有機會構成威脅.

可能以前都寫過, 每天不論怎麼也好, 兩公婆有咩開心不開也, 甚至鬧晒交又好, 每天晚上我們一定會給對方一個擁抱, 現在就加多一樣就是和女王也三人一起.

以往當我或者夫人心內有不開心的事時, 一個這樣的擁抱, 不一定 (多數都唔得o既...) 可以解決問題, 但最最最起碼, 可以使你心內泛起一陣溫暖, 讓你知道有人關心你的. 也是替你充電, 等你明天可以繼續應付那些怪獸...

真的, 不要吝嗇你的擁抱.

2011年7月23日星期六

夏日好煮意 - 咖哩白汁「加冕雞」 (Coronation Chicken)

早前試過幾次做小食時將素沙律醬加入咖哩粉後用來炸素卷, 又或者用白汁加了咖哩粉來做一個少少辣的吞拿魚醬給回教的印傭們試吃, 當時只是一時口痕手痕加身痕, 沒想到原來這個東西是有名堂的.

上星期尾上完庭行金鐘超市, 見到有一樣英國佬醬料叫做 "coronation sauce", 成份竟然是咖哩和白汁為主, 加入一些乾果和香料. 好奇之下回家 search 一下, 原來大有來頭. 係當年英女王登基時所食之午餐之一, 到她老人家 2003 年登基 50 周年, 就改用了青檸去配白汁來做雞沙律 pasta 送給出席露天 concert 的嘉賓民眾當午餐.

當年係英女王的一位花卉園丁想出來的一道菜, 因為女王話打勝仗得o個幾年, 百廢待興唔想大使, 所以只係煮個牛扒整個清湯, 沙律就用呢個 "咖哩白汁雞". 當然, 仲加了些八角丁香之類印度香料 (因為當年印度都係剛脫離英國統治). 而家呢款菜式多數會用來夾三文治之類, 所以雞肉會切得細少少, 有時還會加入提子乾. 亦有說會加入芒果來吃的.

因為表味重, 有時也無需要落底味 (即醃味), 不過如果醃的話, 醃雞肉的時候最好加些少少酸的如檸汁/青檸之類. 可以中和香料的重味 (因為之後仲會加咖哩, 白汁未必夠重酸味). 有幾個可以參考的 recipes, 雖然看來無一個似係 100% 真係當年英女王那個...

http://www.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/food_and_drink/recipes/article1980009.ece

http://www.retrofoodrecipes.com/coronation_chicken.html

想再簡單一點, 真的像我一樣切碎雪雞肉後輕輕炒/蒸熟就加醬料, 已經可以呃得o下人了. 當然, 加些洋蔥碎,再用來撈沙律或者配意粉食, 看起來有多少少誠意的. ^^

2011年7月21日星期四

女王升呢...

經過一年的 "學習", 女王的 pre-nursery 生捱完成. 似乎, 過得十分十分之快.

上星期收到學校的 "成績表", 就是什麼發展評估的, 想定之內, 女王所有 aspects 都係 "w", 即係 "發展良好". 而老師的評價都十分正面, 只係英文老師覺得有時女王有少部分活動要再有 "further practices", 主要, 係英文的理解未夠好. 所以我們亦已打算安排女王去上那間好出名又好貴的英文學堂補習一下. 夫人話係二百七十大洋一堂喎...

似乎靚女老師們都好開心知道女王和一半的同學會留在原校繼續 K1, 其實我真的有少少意思送女王去香港島唯一一間比較有名的天主教幼稚園的, 不過地點稍遠之餘, 又不太想女王那麼快又要再適應新學校, 所以便作罷.

派了 "成績表" 後兩天便是家長日, 今次學校可能汲取上次家長們死 "lur" 住老師唔放的經驗, 竟然想出了 "圍抽" 的方法: 就是將家長分成四批, 和小孩一起去學校觀察他們玩, 一邊就和老師傾, 但全批家長只有共同的半小時, 之後就要讓另一批家長進入. 即係得啖笑, 加上老師可能見大家都就放暑假, 真係比較 hea 少少; well, 同埋睇o下o的靚女 miss 著套裝囉... -_-"

不過比較有 gimmick 的是學校幫女王影了一張畢業相, 話PN 班都算係畢業所以影; 又衰o既, 雖然教育教學唔應該注重呢o的 gimmick 野, 不過真係幾靚, 我同夫人都睇得好開心... ^^"

之在最後那天是開七月份的生日會, 女王回家後話英文班主任 "喊呀佢!" "唔捨得我呀". 咁我問老師有無o係度 "木" 起個咀捽眼, 佢話有, 即係斷估都係講笑o者. 反而女王就感覺到出年返學會有第二o的老師, 就無啦啦話自己唔捨得靚女班主任喇. 最抵死係班主任在家長日最尾每個學生都 "攬o下先". 哈, 我都想畀佢攬o下. XD (純粹搞笑, 切勿以為本元帥係好色之徒呀o下...)

女王呢一年的確係叻o左, 近月又開心扮講英文. 好好笑, 不過同樣頭痕 (直頭係頭痛!) 就係女王竟然唔知幾時拎起支原子筆, 在家中走廊的每一幅牆上都畫了一些 (不是工整的) 花紋和條子, 呀~~!!! 激死我喇, 新裝修整好o架咋...~!~! 好認真咁同女王講, 搞到佢驚驚, 但我真係一o的都唔算鬧, 之後就話要影低佢 (佢就識驚喇, 唔知點解女王好怕畀人 "拍下罪證"). 其實因為我知我自己細個都有畫花牆, 呢個可以話係揸筆的必經階段, 所以都諗住在其中一幅牆上貼張巨型紙讓女王塗鴉寫字, 總好過她四圍畫...

一路在想女王放暑假有咩可以畀佢學, 殊不知原來成個暑假都係得三星期, 所以最後決定只係畀佢o係樓下玩一下普通話唱遊和準備八月返英文班, 九月才開始學音樂好了. 呢個暑假就等佢真係玩o下囉...

不過, 一班同學的家長原來都已經在 "密謀" 搞活動, 上星期就去了一個收費的室內遊樂場和食 pizza, 下兩星期就會去個 "親子整蛋糕班", 有呢班 fellow 家長一齊搞活動, 真係煩少好多, 而且 "團購" 仲有得平, 直頭係正! 所以我同夫人都好樂意參加. 起碼唔使下下自己想星期六日有咩搞丫嘛!

2011年7月18日星期一

夏日好煮意 - 橙花魚柳

又係夏天菜式, 而且係我睇完一堆不同的食譜後撞出來的一道汁醬.

一早就想煮橙或者檸檬味的菜式, 因為那道 "街外味道" 的醬汁為我來說有點令人神往. 硬係覺得, 要大廚的功力才煮到這類的醬汁出來.

素知 "煮橙", "煮檸檬" 係好 "蝦人" 的, 因為好容易變得酸, 苦, 又或者直頭似係 "美女廚房" 入面o的女仔煮到衰晒咁樣, 只將橙係咁意煮了一會, 變成一陣垃圾的酸臭味.

上星期六讀了萬里機構的 《大廚醬汁菜》之後, 再參考了江獻珠前輩的「橘子肉」食譜. 自己就膽粗粗試煮一下這個橙花汁. 不過我用的 "方" 既不是書中所述, 也不是江前輩都提的. 但無論如何都是先煮了個汁, 之後再炸了個已醃了底味的魚柳才燴在一起的.

個汁又唔算太難, 不過 "橋妙" 在於幾樣野: 橙皮, 吉士粉, 橙酒.

我自己的最終做法是:

先將一個橙對半切開, 中間切出一個 "圈" 的橙肉+皮來留用; 剩下對半的橙榨出 (如不會用濃縮橙汁增味的話, 要用兩個橙才夠幾個人份量的汁) 的汁, 另外將此橙的橙皮青 (即不要白色部分) 刮出, 加入橙汁中. 用刨絲器刨出幾絲長的橙皮來使醬汁出來時有些視覺效果.

切出剛才那個圈的橙, 連皮切細粒. 先用細煲開砂糖水煮這些橙皮三兩分鐘至微滾, 變成 "蜜餞". 之後加入一小杯 (幾十 ml 左右) 的橙酒 (我用 grand manier), 半杯 (70-80 ml 左右) 的白米醋 (有人會用一個檸檬汁) 同用好少水開了三湯匙左右的砂糖, 一起煮至少少滾. 待酒精揮發一會. 之後加入又係好少水開了大半茶匙左右的吉士粉, 見到會好黃好黃的顏色, 和有香味的, 加入同煮.

加入剛才的橙汁+橙皮青 mixture, 攪勻, 記得試味看看夠不夠糖. 之後再煮至滾. 再試味, 慢慢煮到少少收汁就可以了. 但這時不要下生粉, 因為都未煮完個菜.

而那天, 就在下午四點幾想煮定個汁的時候, 發生了小插曲: 電話響起.

是外父大人... 哈哈, 原來佢老人家喊悶, 但又不好意思說過來找我們和逗孫子, 更加又擔心化療到 "第三四針" 的姨仔 (前幾天她很不舒服), 於來打來就只說 "你地今晚會唔會和姨仔玩o下 web cam 呀"

初時我都唔醒水, 仲話 "或者啦, 我煮緊飯, 煮完食完就睇時間囉"

"咁唔阻你住喇"

"咪住..." 我終於 "覺悟", "一係咁丫, 唔嫌棄呢, 你同外母都過來食丫"

"唔好喇, 阻你地" 仲係鬼咁客氣, 畀佢激死.

"過來啦, 我買多o左菠菜食唔晒呀"

"咁你煮咩呀, 我買隻雞過來丫"

"橙花魚柳... 呀!!" 我猛然記起, 外父不喜歡吃酸味的東西... "畀個電話外母大人丫, 我同佢搞掂買咩啦o下"

最後, 我決定會照煮個橙花魚柳, 不過呢, 白醋份量減了半, 因為真的怕外父不喜歡. 另外再加多了半湯匙糖.

係o架, 好甜o架. 但係一次半次就算啦. 煮了個汁, 自己聞一下, 都已經覺得好鬼似出面的酒樓了.

魚柳係咁意用鹽糖胡椒粉醃一下. 印乾後上炸粉脆漿炸起, 當然, 最後要所有魚柳再一次回鑊大火炸半分鐘才可以 keep 到脆耐o的.

再用乾蔥和洋蔥切絲起鑊, 炒軟身後 (不要轉色) 加入個橙汁, 這時才用生粉開水當埋芡. 最後下魚, 兜兩下好熄火了, 唔係個魚又唔脆喇...



因為減了酸味, 外父都好鍾意. 唔計酸味減了的話, 直頭有出面酒店中菜廳的感覺, 尤其係夏天呢o的時節就真係啦. 最緊要其實係女王見到有橙汁, 用來撈飯食得好快好快... 而且夫人都話 "呢個我覺得應該 encore 整多次".

2011年7月16日星期六

進場點算好?

證了 "n x 100" 咁多對新人, 因為時間和地點的關係, 大家的進場方式也有不同.

因為要 confirm 行禮的時間和 firm 埋張證書的內容, 就剛剛和一對一星期後行禮的新人傾電話, 他們想了又想, 想了幾星期也未決定如何在他們下午 5 時的婚禮進場才好. 或者在此分享一下一些我見過的, 又或者是我提議過的方式. 也當是一個 memo 讓自己日後也記得.

講得唔好聽一句, 新人點入場關個律師鬼事咩! 不過, 我就係八卦之餘, 真係希望新人可以有個自己鍾意又難忘的婚禮, 所以我寧可冒畀人話我係 "八卦律師" 的風險, 都會同新人傾埋呢樣.

大路來說, 主要當然是分 "一對新人自己入場" 或者是 "新娘入場, 新郎在台前等候" 兩大類.

而最簡單的, 亦有是沒有進場, 直接由司儀/律師請新人上台, 不過多數香港的新人都會希望有進場的環節的.

新人自己入場的話, 有時又可以考慮兄弟姊妹會不會一起在前頭進場, 又或者行前面時, 每幾步就有一對兄弟姊妹停下在兩側, 手持汽球或者花炮之類的, 待新人進場時造出一條 "路".

當然, 新人進場, 有時又會係一番的喜慶多出西式的浪漫. 正如有人會放炮, 但新娘如果自己入場, 或由父親/兄長陪同進場的話, 就不會, 也不應放花炮了. 因為, 形式上未 "禮成".

在西方, 一般傳統是沒有 "接新娘" 的環節的, 新人在結婚當天是各自去到教堂, 新郎先入去打點一切 (包括交租場錢畀神父牧師/奉獻) 新娘隨後在家人陪同下才到. 這樣就做成了新郎和神父牧師會先在教堂內祭壇側等待新娘的傳統.

以前新娘必定是在父/兄等男士長輩陪同進場的, 因為在父系社會, 一段婚姻需要有家長的 blessing (首肯) 才算是正統的. 後來不少人也覺得母親地位不亞於父親, 所以有時也見到由母親帶新娘進場的. 而且, 多數都會有一班姊妹 (不一定是一位) 陪同出出入入, 呢一項就有好多傳說, 其中最多人說的是因為千年前有隻結唔成婚的新娘化為一隻哀傷的女鬼, 時常整蠱行禮的新娘 (又唔係要攞命咁大劑o既), 所以為o左 "混淆視聽", 行禮時就會一班女仔一齊出出入入, 呢個同出門用紅傘呀, 撒米擋金雞倒有點異曲同工之妙...

到了現在, 新娘獨個進場已經是見慣了, 有時攝影師甚至會在影相時故意留些時間來拍新娘一人 "扮進場" 的片段, 因為出來的構圖其實很美.

另一方面, 曾經在一次教堂婚禮幫手做讀經, 那位頂癮神父 (網名大眼神父, 佢仲有個 blog 的; 天主教友一聽多數都知我講邊位) 話 "既然香港/中國新娘一早已經過o左門, 咁即係唔使由父親帶入來了" 可能神父係想用來安慰父親已經不在的新娘, 又或者係真都未定; 不過神父所言又的確係事實喎! 所以我此後都會畀多個意見新人參考的.

新人如果自己入場的話, 亦有多個選擇, 有時可以係兄弟姊妹一齊進場, 他們行先, 台前 (又或者沿途) 列隊, 呢個係 "喜慶" 一點的做法. 不過有新人曾經提過不希望在莊嚴的證婚前太過喜慶 feel, 想留返在成為合法夫妻後才特別的 "慶祝".

另外就仲有一種不得不提的人物: 花仔花女.

他們可以係好多 "事實" 的人, 亦可以話係全天婚禮之中, 唯一係可以 "出錯o左都無人會責怪" 的人. 因為, 小朋友大晒.

花仔, 英文名是 Ring Bearer, 就是 "持戒指人", 老朽當年幾歲人仔, 唯一一次做花仔就係拎戒指枕進場的, 好在都叫做 "幸不辱命".



現在花仔花女 "活躍" 好多, 有時真係叫極都唔聽, 不過又放心喎! 小朋友好奇, 平時幾曳幾唔聽話都好, 一到o左開始行, 多數都會怯一怯, 正經起來的. 唯一擔心係 - 唔肯行.

另一擔心係, 行到一半行返轉頭. 咁就連行禮戒指都無埋, 又或者花女 "返頭", 怕唔 "老o黎".

well, 我當時花女就係咁, 做伴娘的姨仔即刻黑黑地面拖佢返來.

不過唔使驚, 我同夫人今時今日仲好恩愛.

2011年7月14日星期四

女王三歲了... (Part II)

女王生日, 當然仲有好多不同的節目, 說穿了其實都係 "巧立名目" 來等一家人可以一起出去玩玩, 又或者搞些動作來聚聚而已.

前文說過, 在女王生日正日後數天, 就是學校的生日會. 剛剛收到女王學校的相片, 原來生日的 "主角" 竟然可以安排影一張 "造型照", 女生就會在 backdrop 前的一張道具 cutie 化妝檯旁, 有個巨型的假生日蛋糕和幾盒他們那天會吃的小食盒 (直頭似係而家無線o的劇o既贊助商咁款的放在一旁扮無野地賣廣告), 女王就好似有時我幫佢影樣咁 chok o左個 "v" 字樣出來. 係要笑鬼死你為止 - 不過, 又真係幾 cute o既...

七一那天我們一家沒有去遊行 (雖然其實都幾想去), 反而是早前應承過女王要去野餐, 跑不了山頂那麼遠, 便 "近近地" 去了香港公園. 其實去年兩歲也一樣去了香港公園, 不過不同的是當天是去玩遊樂場為主, 搞到身水身汗的. 今天就真的是為了玩野餐加 hea 下.

之前一天準備了 (無錯, 係由我準備的, 似乎夫人已經習慣了由我整野食, 亦係咁導致以下的黑面事件...) 小香腸做的 mini 熱狗, 火雞肉軟腸 (bologna, 不是有嚼頭的火雞火腿) 三文治, 蕃茄仔, 蟹子沙律 (我臨出門口先加沙律醬避免 "生水"); 女王都飲得到又鍾意o既藍莓汁, 仲有我同夫人都鍾意o既 "冬蜜青檸" 飲品. 一抽二拎的都係放在我的大背囊內 (是 2010年冬季奧運會的義工背囊, 身在加拿大的大細妹不知是否因為是贊助商的高層所以唔知點整o左件義工衫和呢個勁好用又防水防雪的大背囊過我用). 成個阿四的出發了.

女王就簡單地揹了我秘書送給她的生日禮物 - winnie the pooh 造型小水壺乙個. 至於夫人... 我都唔記得有咩拎了, 好像是由她照顧女王所以 "免役" o卦.

無錯, 個 list 係無相機o既. 因為已經好多野, 而且凍飲和沙律又用個冰袋加一隻保冷劑放在一起. 所以只係用手機做相機 "頂住先".



本來野餐都好地地, 不過唔知係咪熱得滯, 到o左地點 (係人工湖邊), 將食物取出後, 夫人一吃就說她不喜歡這款火腿, 之後只吃了少少就再沒有碰過三文治, 只吃了一隻 mini-dog. 人家整得辛辛苦苦, 唔 appreciate 仲要話我唔問o左佢先. 所以我都頂唔住, 幾好老脾都黑o左塊面; 加上連女王都係吃一件就沒有再吃, 連 mini-dog 個樣咁鬼 cute 都唔食, 所以我一個人吃了兩個大人的份量. 飽, 不過真係少少嬲.

好在夫人就狂隊o的蟹子沙律, 女王就係咁話要像果汁和食蕃茄, 唔係要拎返返屋企就仲激死!

之咁, 兩公婆邊度有隔夜仇o架... 食完之後無耐我地行去溫室 (其實係夫人諗縮數唔想留在室外太久); 行得兩行, 講真一家大細都倦到死. 最後竟然係... 入o左 Island Shangri-La o既 Island Gourmet 食 tea 同買 cake 食! 最抵死係之前去開的經理同大部分認得O既侍者都咁O岩不在場, 初時班細o既唔認得平日著西網幫襯o既老朽 (o個日又係幾爛身爛世o既...), 當我地三個透明, 係到o左我地 order 完, 我拎佢地張 VIP 卡出來就即刻唔同晒樣 (我覺得, 係都唔好做到咁出丫...) 又問使唔使 compliment 多o的 jam 呀之類畀女王食 scone 用.

之後一天就是 2/7, 是「總理各國事務衙門生日會」就是和其他親戚的小朋友開的生日會了. 暫時和女王的同學們未太熟, 所以沒有請他們來 (後來再有活動, 遲少少再記下).

一早訂了美心的 catering party food, 都係o的大路o野, 之後整個沙律 (今次都係海苔櫻花蝦, 不過人多, 所以加了一包意大利 romain 和夫人至愛 - 荷蘭來的牛油生菜) 就算. 但原來我 order 的東西大多是豬類, 而親友中有兩位印傭姐姐都是回教徒. 為免平日都好勤力的她們無咩食, 所以我另外自己做了一款咖哩吞拿魚茸配意大利香草餅給她們吃.

吃什麼是其次, 主要都是親戚上頭聚一聚, 又等女王可以和其他小朋友玩埋一堆; 亦因為咁我去買了些汽球即場吹給他們玩 (當然係用泵, 我可沒那麼好氣吹咁多波) 又買了幾套迪士尼的 party 帽&小玩具套裝之類的 (去 Toys Rus 買了一套才知原來灣仔玩具店都有仲平10%!), 希望氹到女王和一班小朋友; 事實證明, 小朋友們真係十分受落.

亦都例牌, 叫到成檯野食, 其實最為食的是我... 不過, 無入鏡的蛋糕牌上是寫上 "Happy Birthday and thank you Mom" 的.




女王是一個絕不介意和人分享的人, 她有呢樣好處, 幾時都好, 當晚也一樣, 有小朋友想要一件玩具的話, 她多數都會 (有時都會猶豫一下) 讓給別人. 這個據夫人說是去年在學校 interview 時已經見到, 亦相信係學校收女王的其中一個原因云云.

不過那晚都真係玩到 "創" 晒. 成十工點幾先肯去訓, 直接影響之後一天的單車「大會」...

3/7, 起床已經是十點有多. 已經去不了教堂早台 mass, 連帶單車大會也只可以近近地玩.

何謂 "單車大會"? 就是爺爺送給女王的生日禮物 - 藍色 (女王 favourite) 米奇三輪單車, 可以後面有家長輔助方向那款. 我們原本想走遠一點, 去太古城外的公園玩的, 但因為遲了, 而且夫人又勁怕晒, 所以唯有在自家樓下的屋苑花園當是練習好了.

第一次踏單車, 都不會預期她可以好順利的自己踩到. 行到幾步幾呎的已經算還神了. 不過女王都係貪新鮮, 見踩來踩去都係o個度, 又無咩小朋友一起玩, 所以半小時後已經喊悶要回家.

三年前, 見到的是一舊飯, 個樣似爺爺多過任何人的女王, 如今已經o係度咀 "jiao jiao", 一個在家一舍模樣, 在學校又係另一個乖乖女樣的女王. 又繼續講下大話 (真頭痕...時時問佢邊個整亂地方就會話 "婆婆 (或麻麻)", 但即時就會叫我地 "唔好打電話寺問佢呀" (真係笑鬼死你...), 又成日收埋我們的物品 (有時仲會收埋野食呀撞鬼, 試過成個蕃茄畀佢放o左入書櫃! 好在發現得快), 亦間中扭計, 不過, 她依然係個好可愛的女孩. 起碼, 她一定不會在商場鬧我和夫人為什麼帶她去像茶, 因為, 女王出街食飯都真係算相當定, 多數都可以 "支持" 到食完飯而不會扭四處走. 其他家長見到有o的直頭嘖嘖稱奇.

同埋講多句, 女王下午訓少了一小時, 有時也不再訓晏覺 (我就覺得有得訓晏覺先係最正!), 佢又開始對英文有興趣, well, 不過講埋o的多數都係聽到你耳都側晒的 "假英文", 但係聽起來就更加好笑.

人地話三歲定八十, 唔知女王之後會係點... 有少少老歌 "Que Sera Sera?" 的意味...

2011年7月9日星期六

女王三歲了... (Part I)

女王三歲了.

早前聽了一間 "高質明星幼稚園" 的講座. 當中不知是真的為了小朋友好, 還是氹家長的, 提到: "生日應該由小朋友多謝父母, 而不是只慶祝出生". 老朽自己是這樣作的, 所以農曆生日會和家人食素, 係唔係真係 "積福" 倒不太清楚, 起碼氹到父母開心先.

不過, 不慶祝又不太似樣, 所以在農曆生日 (碰巧是星期六), 農曆生日當天, 除了煮隻雞蛋畀女王食之外, 就是夜晚和爺爺麻麻公公婆婆去吃飯慶祝. 地點是夫人揀的, 因為也是感謝她作為媽媽嘛. 結果選了時代廣場新開的 "利小館", 是利苑的 "新派版". 他們的食物選擇也算多, 大江南北也有, 服務也不錯; 不過有樣不好, 就是只有長形的檯, 一家如果好似我們一行十多人一起食飯時傾計比較難.

為o左個女真係想食, 所以隻蛋係烚至8成後 (未熟到入面變粉黃) 加上 mayonaise 同埋黑松露醬, 洒上少少鹽花的, 不過因為趕趕地, 所以, 又無用線 "界" 開, 又唔係切得好靚...



而那天的下午, 就去了一個十分 "正" 的地方, 就是香港小交響樂團的小孩 concert, 專門為幾個月至幾歲的小孩而設的. 當中有人介紹不同的樂器和部門, 再用很多耳熟能詳的樂曲串成個小故事, 加上場內佈置得好像幼稚園一樣, 女王見到都好喜歡.

我原來是不知道這個咁好玩的 concert 的, 不過我有一對證婚的客人, 新郎是「小交」的樂師, 而在他們完婚後都成了我的好友, 他們也剛新成了父母, 所以他就主動找我問我有無興趣帶女王去聽. 果然係好介紹, 我都向朋友推介, 留意一下他們的 concert, 真係好多小朋友都有去聽, 而且氣氛甚佳, 同其他小朋友一樣o係個位度跳晒舞, 回到家中女王仲不斷嚷著要做指揮和唱歌...



至於正日生日呢, 因為是平日, 所以只是夜晚在家中我們三人靜靜地吃過飯後再切一個小小的蛋糕慶祝, 是個小型的天使蛋糕; 不過不是在大店買的, 而是在我一位朋友開的蛋糕曲奇店買來的. 這店是她和她 "師父" - 就是現在電視台廚師比賽節目的評判之一. 她們的蛋糕甜味比較輕一點, o岩女王食.

比較搞笑的是學校的生日會. 之前靚女班主任請夫人去和一班小孩一起玩. 後來仲話我都可以參加埋一份. 等我仲以為係生日的學生家長就會去, 而且仲可以陪他們起蛋糕之類. 點知原來只係和他們玩一小時, 之後我們便要離開 (可能又係那句: 學校不想我們 "阻住晒" 吧...), 而且原來只有我和夫人去到 (又或者係其他家長請不到假). 最大劑o既係...

我遲到!

最後呢, 夫人就和女王 & 同學玩了大半小時, 我就得半小時, 仲要中間有一陣係示範 London Bridge (係同夫人及幾位老師一齊, 成班大人大姐o係度玩, 仲畀老師影o左張相... 笑死). 不過夫人就相當相當受歡迎, 因為佢負責派貼紙畀同學! 我呢, 大家就記得早幾星期我講故事, 仲有同學問我會唔會再講故事添!

之後幾天仲有好多節目, 仲笑到反肚, 亦有搞到我黑黑地面的...

2011年7月5日星期二

父親節2011 - 後記

緊接著父親節的就是女王生日, 所以父親節後一星期的節目既是老父安排, 又當是成家人的 "outing".

家父有好些攝影界的朋友, 其中一位是他玩數碼機的 "師父", 又是大嶼山大澳區的 "地膽" 加鄉事派前輩之一, 早年帶他和一班 "同學" 去大澳拍攝龍舟競渡, 大家玩個不亦樂乎. 今年老父就自行前往, 並且和 "師父" 打個招呼希望找個靚位影相兼 "摸o下獎杯" 云云. 而且他又一早應承了和當年一起共同對付 "田X地產" 搞收購舊屋時的部分街坊食飯, 所以就搞了個小旅行出來. 呢個亦係女王3歲生日前一天的活動, 所以又多了半重意義.

一班舊街坊對家父可以話係極之尊重, 除了因為他年紀頗大之外, 更緊要係當年他組織了近 4 成的業主一起成功o係某大發展商同 "田x" 手上得到 08 奧運前 (亦都係雷曼事件前) 的最高收購呎價. 不過家父此後不知是否用得心神太多, 在收購完成後蒼老得很快.

怎樣也好, 除了有三戶在外地和一戶來不了之外, 我們一行十幾人就在上星期日出發. 打算去到東涌就坐巴士去大澳的.

因為夫人和女王也一起, 所以在東涌大家便行到 "散修修" 的. 到巴士站時, 我還在望著女王慢慢行, 突然有人向我叫道...

「你老豆跌親呀~!」

我直望十米前, 就見到家父成個人已經完全趴了在巴士站地上, 正有街坊扶他起來. 他起來後用手捂著前額, 而這時, 我已見到他手指罉有血流出來, 似乎都幾嚴重.

隻手一拎開, 嘩! o的血 "吧吧聲" 咁流出來, 用紙索都索唔切, 滴晒落地, 咁o岩女王由夫人抱著來到, 見到咁o既場面, 嚇到定o左鏡完全無晒表情黐住夫人唔放. 我阿媽因為天生驚見血, 一樣係定鏡中.

同行街坊說是巴士站的欄杆凸出位絆到他的, 我當時其實都有少少驚, 但記起我是家中除老父外唯一男丁, 總不能叫其他街坊指揮處理吧? 呢個時候老父呆呆地問道 "有無帶「平安膏出來」" 和他一起住的妹妹說沒有; 又問使唔使買 (佢都好醒) 我定一定神, 就想到既然老父 "信賴" 平安膏, 就叫妹妹即時飛去藥房買o左先, 用唔用一件事, 起碼等老人家定o的先.

即時使出當年醫院學回來僅有的急救術, 問老父有無頭暈有無擦到其他地方, 叫他用厚紙巾 "apply pressure for 5 minutes". 同時請街坊通知其實似係o係度聽緊馬o既站長, 站長當然唔會 "揹飛", call o左救護車來先算.

妹妹的平安膏和救護車差不多同時到達的. 這個時候有個好心的過路人畀o左一包全新的紙巾我, 又遞來兩條消毒膠布可以封住傷口先. 老父堅持要先塗點平安膏, 便先塗一點 "止住咳先".

和他上了救護車, 好在救護員檢查過後話應該 "只是" 撞爆額角位, 沒有傷到入面和腦部; 包扎好後問他去不去醫院, (他同時畀 "個人意見" 說 "其實多數唔使, 但係當然你地決定啦, 要就去瑪嘉烈") 家父覺得太遠驚玩唔到, 又識得講笑咁款, 所以我和救護員再三問清楚後簽紙便下車; 不過救護員就包扎得比較 "厚身", 可能是因為救護車內沒有太小型傷口用的 "哥屎" (gauze) 和包扎紗布之類吧! 他們另外給了我兩包 "四吋哥屎" 和一支 trisep 洗傷口用消毒水. 都是我當年在夫人割纖維瘤時學過用來洗傷口的, 救護員就說有需要時, 又或者傷者大汗要換 dressing 時可以幫他.

各大夥道個歉 (點都係搞遲晒成隊人, 足足大半小時) 後, 繼續上路, 亦因為遲了, 所以大家一到大澳就決定食o左飯先.

用飯的地點, 老父選了 "海韻", 原來是之前蘇施黃推介過的, 家父以前來過, 還認得他們的大廚文哥. 而他們最得意就係分開葷食和素食兩款, 而他們的雞係 "唔知點解" "咁似本地自養雞". (答案自行想像), 好老實說, 我真係好耐好耐無食過咁濃雞味的雞了. 正到不行. 而其他小菜和他們的素炸酥盒也一樣係十分精彩.

當然, 我一直沒有忘記家父的傷口, 自己都覺得有少少不厭其煩的每十分鐘問一次. 是到了下午開始真係去到海邊睇龍舟決賽時才作罷, 不過因為遲晒大到, 主看台已經爆晒, 所以都無去和他師父傾計 (都費事畀佢見到老父包到成個豬頭咁款啦); 只在終點影o下相, 行o下大澳買點東西的, 費事同人迫了.

最大的獎杯賽勝利一刻...



那晚和老父回家, 和夫人 & 女王決定留下來和他們吃晚飯, 先和他去找個醫生看一下安個心 (去醫院排餐死又費事, 暫又無打算真的追究責任, 所以不去醫院了), 點知星期日中環和半山的醫生都去了休息, 走了近根本無醫生在.

既然如此, 唯有是我幫他洗洗傷口, 明天才去看醫生了.

好耐無替人洗傷口, 也沒有想過有天會替他洗的, 但我開始倒 trisep 的一刻, 就馬上想起細細個時我病了的時候, 父親冒雨揹住我跑去睇醫生, 到了出來做事後不足一個月, 患上好勁的腸胃炎, 痾嘔了幾天, 都是家父不眠不休地替我 "刮沙" 和用薑敷的. 想到這裡, 其實心中真係感動到好想喊, 但係堂堂男人又成家人o係度, 無理由無啦啦流馬尿o架嘛, 於是便乾笑幾聲掩過, 家父問我點解笑...

「你個傷口好似個交叉咁款呀, 幫你貼兩張公仔膠布好唔好?」

2011年7月1日星期五

父親節 2011 II - 素宴

由去年起, 我在父親節會為佛門弟子的老父煮一餐素宴. 目的一來係 "tum" o下佢老人家, 另一方面, 也是當給我自己的禮物 - 或許, 我太喜歡試煮新的菜式了... 不過, 煮大菜的當下, 就要夫人看管著女王. 所以也是夫人 "送" 給我的禮物 - "時間".

去年煮的太多菜式 (詳見此處). 雖然前菜已有 "五味人生", 之後還有好幾味要煎炒炸 (不能事先做定) 的菜式, 共計九道菜. 所以煮到好夜, 十點半都未食完.

今年好一點. 有女王幫手 (見下文), 而且自己的廚藝的確有點進步, 起碼是煮得快了.

不過設計菜式一環, 依然是用了一星期的時間去看街市的菜式和修改. 改了三四次後才得出來的. 因為要盡量不重覆原料和煮法. 如要虔製真的佛門素菜, 是不可以用酒和蛋的, 五辛也不可用 (蔥蒜韮薤 [即喬頭] 渠 [即細蔥]), 因為五辛 「熟食發淫, 生噉增恚」. 而且用的上湯就更不可以是清雞湯吧! 雖然我是天主教徒, 但本孝義而行, 總不能特登 "跣" 我老豆o卦?

既是如此, 首先是要做個素上湯. 因為我今年的素宴主要大菜會用不同的菰菌類, 所以就不再用重味的冬菰來做湯以免搶味. 材料變成: 粟米兩條, 黃豆半斤, 西芹三支, 啡磨菰六隻, 甘荀半斤; 煲起兩小時成三斤湯水左右. 大約夠用了.

先是前菜四喜拼盤:

陳醋雙耳 - 坊間做的是用陳醋和糖醃汆過水的木耳, 我就加了點雲耳, 而且又加一點柚子醋, 食味清新一些.

酥炸鷹爪菰 - 是先用微波爐叮至出水的舞茸, 抹/吹至差不多全乾後上椒鹽和生粉低火炸透兩次而成的. 原本我想做素食店 "心齋" 的那款酥炸 (有上粉漿的), 但不知如何使粉漿撲上後不會將成堆菰黐埋而作罷.

涼拌茭白絲 - 初時想做蒿荀 (烏荀) 的, 但找了幾間上海店也說近日蒿荀不好, 粗鞋有根, 所以便轉做 "美人腿" 茭白. 切絲出水一分鐘後取出加生抽和麻油, 少少白醋就好了. 這一味, 是女王幫手撈拌的.

赤麵豉京豆富串燒 - 買了日本木棉硬豆腐切粗粒, 慢火焗至出了大部分水後塗上赤麵豉再焗十分鐘左右.



之後是上湯羹, 很久之前已經知道有一道舊式的名菜叫做 "文思豆腐羹", 是明朝時文思大和尚練耐力打坐和達致心平氣和時所做的 "功課", 就是將豆腐切成一絲一絲的幼條, 放在湯底之中而不散爛. 香港暫時所見, 是銅鑼灣 "綠楊村" 做得最好. 我只伯斗膽試著做. 再加入青豆, 將素上湯加入馬蹄粉推成羹. 不過, 自知功力未及, 只有綠楊村一半, 也就是說比他們切得粗一陪...



這道不知是當前菜小碟或是當大菜了. 姑且叫做 "紫菜筋斗雲". 其實是麵包卷起了紫菜和素火腿後塗上混合了咖哩粉的素食用沙律醬 (無蛋的), 之後落油炸成; 卷的時候收口收得入少少, 成卷雲狀. 亦可以用生粉水或穿起一支牙籤來收口就會成壽司卷狀了.



節瓜會三珍 - 這道可是今晚的重頭戲. 節瓜乃係受物, 用素蠔油和清湯炆好後再用各自分開用自己浸菰水及上湯炆好的兩款珍菌: 雲南黑虎掌及羊肚(摩利)菌, 中間加上用日式甜醬油慢火烤成的松茸薄片. 而黑虎掌因為味重, 故外面食到的多數加入一些辣椒來煮, 我又怕太辣, 所以改用了胡椒; 而羊肚菌夠香, 不過味不太濃, 用清湯, 浸菰水和鹽炆已經幾入味了. 這幾款珍菌都可算是菌中之皇, 除非配搭用心, 否則最多只應該像這樣的分開煮完放在一起, 同炆的話好像浪費了點.



素菜煎餅 - 這個就是之前試一次用蝦來做的煎餅了. 今次用的是粟米和歐芹 (parsley), 夫人見我煮了成晚, 我開粉漿後自動請纓煎的, 她倒有心機慢慢煎, 也做得很薄, 我老媽子都話佢煎得好.



竹笙貫彩雉 - 葷食版是用穿好的竹笙炆雞的, 既然是素宴就用甘荀, 露荀和珍珠荀穿起野竹笙後, 用上湯煨過就可以了.



素三鮮鍋耙 - 清湯下藏的是鮮磨菰片, 蕃茄粒和西芹粒三種色的蔬菜, 推成芡後加上買回來的鍋耙.



最後是甜品 - 冰鎮甘栗馬蹄南瓜露; 原本是原個南瓜蒸好後挖肉, 加入忌廉和水慢慢攪勻後加馬蹄和栗子, 雪凍後放回南瓜內上盤. 不過我貪心, 想把南瓜蒸熟點, 挖肉方便, 結果蒸得太久, 南瓜外殼裂了, 不能當做盛器用. 最後, 只好改用個大碗了... -_-" 相中所見, 南瓜不算太 "茸", 是因為我沒有用攪拌器 (借了給姨仔用, 她在抗癌期間可能因沒胃口而要吃些易消化的東西, 會常用攪拌器的), 是叫女王來用匙一下一下壓成茸的. 個傻女中間仲想偷偷地擺一匙入口畀我叫住...



今晚的菜式, 我自己也算滿意, 係有部份時間關係擺盤時做得不夠美觀. 老父食完都話上得大檯. 做畀佢佛舍的師傅也都得.

當然, 我最開心除了是老父高興外, 就係有得玩. 哈哈!