2010年2月7日星期日

點解咁傻...? vs 救人一命

前幾晚又聽到一宗產後抑鬱導致新任媽媽和僅僅兩個月大的 bb 自殺的新聞.

自從做了 "老豆" 之後, 對於這種新聞極之敏感, 看到新聞的那夜亦睡得不好.

又想起了之前一篇提到 "點解上主唔使人有個更好的方式" 的問題. 一直問, 一直問, 點解有人要咁傻? 懷胎十月, 幾難得先大吉大利生了個可愛的嬰兒; 完全不能明白為何會一下子變得如此殘忍, 媽媽, 你不記得你還有個愛你的老公嗎? 你不記得我還在你肚子內的時候, 你幾希望見到我真人嗎? 為何因為你害怕, 就帶我走?

我一向是個大情大性的人, 夜闌人靜的時候睇到呢o的新聞以至於 youtube 等都會睇到眼紅紅. 其實, 我都曾經想了好久, 因為在夫人懷著女王到尾幾星期時, 的確情緒比較大波動, 連聽講座都會無啦啦喊起來, 所以老朽都曾有一段時間進入極高度戒備. 或者, 一點點的個人分享可以幫到你, 你, 或者你...

for 準媽媽/不開心的媽媽:

- 找朋友或者屋企人傾多o的計, 傾咩都好, 因為人好得意, 99% 的人當你講唔開心事的時候, 對方就算佢自己有咩問題, 都會好言相勸和提醒你.
- 如果開始覺得自己成日唔 happy, 在你 happy 時應該向人透露一下自己好多時唔 happy
- 如果有陪月/工人的話, 相信她, 用人勿疑; 你自己細個時都無陪月/工人啦, 咪又係咁大!
- 相信你老公, 99.99% 老公不會因為你生了後有那 1% 機會走樣而嫌棄你的. 剩下的那 0.01% 老公, 如果佢有機會嫌棄你的話, 請他付款幫你去瘦身, 否則唔好咁多 "嘰嗄"; 如果又嫌棄又唔畀錢, 呢o的男人應該係佢死, 唔係你去死. (我講真o架! 雖然絕對唔係叫你去殺o左佢)
- 相信你老公, 佢真係好愛你的.
- 數據上, 香港 bb 存活率之高, 世界可算首屈一指, 連錢都唔使擔心, 因為就算你真係拎綜援, bb 都有額外的 allowance 的.
- 時常記一下, 你如果真係出o左事, 你老公會點? 係咪想佢陪你/&bb 跳埋落去?
- 有宗教信仰的話, 多點祈禱或者頌唸佛菩薩名號, 須知道世間道上, 天主/神是愛, 就算佛說無常亦非消極, 反而係希望大家學會接受, 因為懂得接受才是解脫, 死絕對不是解脫.
- 產前多點和其他準媽媽接觸, 又或者多點上網在各大討論區/kingdom 之類和其他媽媽交流.


其實, 準媽媽有時真係未必咁易控制到. 反而準爸爸可以多點留意:

- 老婆一定有唔開心的時候, 真正的用多點時間和她傾計. 又或者一起祈禱.
- 產後一兩個月的 "夜更", 一定係老公當的, (想埋身餵人奶的另計, 或者可以先行泵出入定先, 如果唔夠奶水的話請夜晚用奶粉) 你有時間鬼咁夜上網唔通無時間換片餵奶? 如是者慢慢你會想幫 bb 戒夜奶o架喇, 仲會好落力咁幫佢戒, 哈, 一舉兩得.
- 陪老婆 (請o下假啦間中!) 去產檢 & 聽 talk, 尤其係有關產後抑鬱的 talk. 如發現在聽 talk 時佢有唔開心的話, 請多加留意.
- 在家中安裝窗花, 唔使梗晒但係最好有鎖
- 如果預計多人探你們的話, 安排分散時段但留時間給她休息.
- 如果預計不會太多人來的話, 在你有機會留下媽媽和bb 在家前, 在窗前/廚房/洗手間準備小紙條, 上面寫有一o的鼓勵, 甚至肉麻的說話 (我的確有準備過的, 但後來因為夫人情況不差, 而且陪月都幫到手, 同埋兩邊老人家和我夾定了總有人幫手所以上天保佑唔使用)
- 如要工作之類, 多點打電話回家, 一樣係講o的鼓勵 or 肉麻的說話, 不需要介意老闆點諗, 老闆在你心中橫掂多數都唔係好人, 唔爭在多一樣半樣. 亦唔好怕肉麻.
- 高危時期視情況, 有時可達兩三個月以上, 各位老公自己執生.

呢個 list, 一定唔係 exhaustive 的, 有咩想到不妨分享一下...

***

另一方面, 上星期土瓜灣塌樓後一天早上, 我在東廊乘車時見到消防署的 CV (茶水車), 係 loaded 的, 好多 "架生", 之前都未見過 loaded 的 CV的. 相信都係去緊那災場, 或者係剛完成任務返局之類 (我唔 sure, 請各行消防的師兄指正); 記起電視新聞上看到, 第一架到場的消防車 (唔知係咪細搶喇), 那班消防一下車, 真係好似九秒九咁衝上去災場, 即時用手挖呀, 挖呀, 又係咁問 "有無人呀!?" 見到都要為他們對生命的尊重致敬.

在東亞運時拍著一位行消防的亮哥, 問過他 "你見到燒到埋身, 又或者成班災民傷者, 你唔驚o架咩?" 他的答案就係 "真係唔會o架! 你一見到就會衝埋去, 呢個係我地消防o既本能, 我地有氧氣就會畀人吸, 有事就畀人走先, 真係唔會識得驚"

"真係唔會識得驚" 同埋 "真係唔驚" 係兩件事. 消防, 都係人, 一樣有家爺仔 "也母", 但係香港的消防員真係值得一讚, 甚至一讚再讚!

不要以為只有消防員有料到, 香港的救護員 (佢地自己戲稱 "豆腐員") 也一樣有 heart. 在 facebook 看到一段片, 見到一名救護員在 open day 用輕鬆手法介紹裝備, 真係有咁o既知識都要有咁o既 heart 才會做到的.

看!? 咁多人都在拯救生命, 老套o的講句丫, 難道你要放棄生命嗎??

2 則留言:

匿名 說...

呢篇BLOG 拍爛手掌,好有用,有機會俾我轉載一下去我度,我都有幾個舊同學大緊肚。

O個單跳樓新聞我都好唔開心,不過抑鬱緊真係控制唔到自己,你已經係個好好好老公,事前做足咁多戒備,我識你咁耐你不嬲都好有分寸好有預備,係夫人同女王既福氣,呵呵。

solo

老朽 說...

寫呢篇就係希望多o的人知道, 你個 blog 咁受歡迎應多人睇, 如真係一個唔覺意幫到一個半個的話真係勝做七級浮屠... 不過, 哈哈, 轉載時順手留埋的 yahoo 那邊 blog 的 link, 宣傳宣傳就更加 "功德無量" 喇... :P

愚兄其實都係人, 人就唔係成日都有預備或者有分寸的, 只係咁o岩呢樣我記得知道所以先寫低希望幫到人. 至於係咪好老公, well, 你阿嫂有時都唔係咁諗的... :P