2011年12月16日星期五

雕晒花的 "百子百花獻壽"

外母大人今年六十大壽, 原本好應該和一眾親友食飯好O既, 就算唔係真係擺大壽都應該出來吃一下的, 不過一來外母大人佢一向都比較低調, 二來因為姨仔的電療尚未完成, 始終未出得來, 擺酒的話實好多姨媽姑爹問長問短, 所以決定作罷.  只是一家人自己吃飯, 而姨仔和拔拔妹夫就另外和外母食, 話費事女王易病傳染到佢.  咁又係, 始終已經係埋尾, 無理由臨尾香O架嘛... (大吉利是!)

洋曆生日那天是叫了外賣回來吃, 至於正日呢就由老朽下廚做幾個菜給她.  包括主打的燻雞, 因為天口凍而整的柱候蘿蔔牛腩, 還有這個...




賣相不俗吧?  這道我改名為 "百子百花獻壽圖" 是名廚甄文達 (Martin Yan - Yan Can Cook) 做有線節目的客席廚師時教的, 不過他用的是青江菜 (小棠菜), 比較梗身和易釀; 但為了遷就比較多聲氣的外父不吃小棠菜, 所以加入了大白菜, 只要小心點, 一樣釀得好.
本來是用蝦膠的, 不過外母有點蝦蟹敏感, 所以改用了四海買回來的魚肉 (當然自己打最好, 但時間關係嘛... 那天因為夫人有點不適, 我還要趕在外母到來前替女王洗澡 - 不然外母到來又會爭住做, 我就係唔想佢生日都要操勞丫嘛)
看來都幾型, 做法就好簡單... 就係切掉菜葉後用廚剪修一下外葉變成尖型, 內葉就間竹的修成低一點的尖型, 最中心位置盡量挖空才可以釀多一點魚肉的. 之後加上少少蟹子 (我用飛魚子避免外母敏感) 蒸八分鐘便成.  不過因為不知會不會還有點硬梗, 所以我先將菜的底部坐滾水拖兩分鐘左右, 放返涼才釀.
切出來的菜葉當然唔好浪費, 可以切細絲後溫火炸一炸, 十幾秒見顏色轉為碧綠就可以了, 撈起後吸油佢會慢慢變脆的.  中間再放一些蟹子/飛魚子裝飾, 一道幾好意頭又好看, 仲幾好吃的菜式便可以上碟了. 
今次算做得不錯, 起碼外母鍾意食之餘, 連外父都拎架相機出來要影低拎去畀佢打波的朋友晒命的話, 應該都幾靠得住.  ^^"