2011年9月15日星期四

從 悼校長 到 九一一

老朽中學時代, 高記那位榮休校長 morales 上兩星期走了, 是癌症併發和腦退化症.

記得的是老校從來都係一個好好先生, 不少師兄說過佢會扮惡 "凶" o下人先 (尤其係當佢要制止更加惡 (其實亦係更錫學生) 的死鬼校監 Fr Carra 想 "郁" 班學生時), 之後就會靜雞雞放生o的學生, 可能係當時的師兄們比今天的學生純品得多, 見到校長好人就唔會得寸進尺, 亦因為咁, 當年不少搗蛋鬼都得到莫老校的照顧, 真係春風化雨, 變成乖仔一名, 日後出人頭地. 不過老朽從來都係 "鵪鶉派" 一名 當年基本上由頭至尾都係一個唔識出聲o既o靚仔, 一直都未有機會領教莫老校這招.

和老校的真正接觸已經是在中四那年, 當年香港的學校還未時興玩桌面 wargame/boardgame 又或者 RPG (如 D&D/AD&D 那些), 老朽和另外幾個同學爭取了幾位老師支持成立了應該是香港第一間學校的 RPG Research 學會, 要經校長審批, 因此和佢老人家開了好幾次會.

最深入人心的是他是個歷史通, 當年一本香港最多學校採用的西史書 "East Meets West" 就係佢大作; 到他退休開始患上退化才沒有再 update, 淡出市場. 而他明明識廣東話 (仲要好叻) 但係又扮唔識, 但不時又爆一兩句抵死啜核的出來 (例如「嘩! 你又毛搞初呀」 (有無搞錯呀)).

高記在他領導下過了差不多三十幾個寒暑, 老朽算是他最後一批學生了. 當年中七放榜, 老朽那屆是幾年下來成績最 "見得人" 的一屆, 我們 bio 班 29 人, 有廿個 straight in 香港的聯招大學, 當中11個係 Kong U. 我知道自己 "大步濫過" 後打回去學校找班主任報喜, 點知畀老校搶電話, 佢一邊聽我匯報邊個入o左邊間一邊笑; 但最後就提我記得查清楚剩下的九位同學的去向, 可見其實佢係相當關心我地呢班仔的.

查實都幾化學, 大半年前和舊生會開會都見到佢, 知道佢開始罹患癌症, 但精神相當不錯; 估唔到都幾快就要拜拜.

人就係咁, 呢一刻精神爽利, 下一刻可能已經碌低, 所以要 "珍惜眼前人" 呢句雖然聽到爛, 極老套, 但係永遠都係 the last thing that you would do.



十年前的911, 我初初成為律師未到一年, 剛在一間中小型律師行捱著. 老闆是個好好先生, 不過整天也為當時的經濟搖頭. 常常擔心生意.

就在此時, 來個九一一, 那天晚上我們一家人在看著亞洲電視, 又在飯後聽一會收音機; 突然聽到收音機有突發新聞, 而當時還未知道 "咁大年事". 到開了電視, 見到亞視已經開始了突發直播, 我記得當時的主播是現在去了 roadshow 工作的盧瑞盛先生, 當時在我們見到第二架飛機撞弱南大樓時, 他爆了一句 "大家唔係睇緊電影, 而係真實發生緊o架!" 無辦法, 實在係太震撼.

每年的 911 我也會看電視直播悼念活動, 因為我永遠記得當時的情景, 和當時看得到那人性的光輝, 那些知道危險但仍然衝入災場的消防員, 還有, 雖然有回悶, 不過我都會看一下家屬讀出死難者名稱時所說的話, 尤其是那些警察和消防員家屬的話.

十年之後的今天, 拉登已經被裁, 但恐怖主義一直沒有停過, 到今時今日, 根本沒有人可以完全確切地說誰是誰非. 但怎樣的錯, 也不是那班在金融機構上班的白領, 不是樓下賣熱狗那個人, 不是那 343 位消防員, 更不是那些出世不久就變了孤兒或單親的小孩吧? 大概, 他們在那天早上也從沒有估到, 自己的命運會在下一刻完全改寫吧?

兩座大樓的位置, 現在變成了一對長流不息的四方人工水池. 也刻上了三千名遇難者的名單; 原來這些名的排列也是經過深思熟慮的, 而且紐約政府更特別為此找人篇一套電腦程式, 去計算那三千人的互相關係, 之後就將他們分成 8 類人, 而他們的名稱就會相連出現, 例如一班消防的名字被放在一起, 同一公司的遇難者也是, 在一起遇難的友人也會蝦放在一起. 這個不得不佩服他們的心思.

我相信, 這個世界上沒有一個真正 "抵死" 的人, 包括老校, 911 的遇難者, 甚至是那班被洗腦的恐怖份子, 但願我相信的, 沒錯.

老朽於 2011年9月15日晚, 去完 "鞠躬" 之後...