2011年9月11日星期日

動力

早兩星期, 又收到一個令老朽有點聯想的指令, 就是之前提過一位我覺得不太尊重我的見習律師會升正做律師, 留在我的公司工作。而我就要和 share 我的超級堅料摩打手秘書, 人工不變。原因是老闆們都覺得以現時工作量, 新升的律師未足以需要另請一位秘書,而曾經由公司建議的 budget 請的秘書, 那位即將 "坐正" 的同事又覺得唔好 (即係公司畀唔起錢囉...); 而要 share 我秘書而不是另一位最 junior 的律師秘書的原因, 就是因為另外一位秘書工作比我秘書差得多, 一定唔可以應付兩位律師的工作。

share 秘書在行內其實都幾普遍, 不過我們公司是一間老套公司,因為連貼郵票, 寫細 voucher 等相當 tedious 的工作都是由秘書做的, 而且公司基本上是沒有真正的 database network 的; 所以和好多其他律師行不同, 秘書要找 "師傅" (precedent) 來幫律師完成工作時, 好多時係要靠自己的。也就是說, 一個秘書或者對一位律師來說是綽綽有餘, 但應付兩位律師的話基本上係 "遲早死"。 尤其是當老闆們以為我愈來愈少工作 (因為他們沒有派工給我嘛!) 時, 但我自己接得愈來愈多證婚和其他 "手作仔" 的官司來做的時候,秘書的工作量自然會不被察覺地增加。

這可不是我亂蓋的, 其實我一早已經在 2005年和2007 年分別試過和其他律師 share 秘書, 每次都係幾個月之後就一定有人頂唔順出聲, 到時咪又係請多個... 不過以往的做法是公司會有老闆先和我商討一下, 今次公司是先作決定, 之後只由大老闆的秘書 (就是行政總管) 交代下來, 完全沒有任何咨詢, 連安撫的說話也沒有, 老闆們點諗, 我自己一早知道, 只是唔出聲而已。

其實對我的秘書來說,相當不公平, 又係那句: 工作愈叻愈好, 得到的不是升職加薪, 而是更多的工作 -- 問你死未!? 秘書已向我提過, 如果不是為幫我的話, 一早遞信走人。係呢o的制度之下, 點會有好的秘書願意留下來幫手呢又...?

見到如此情景,當然,老朽梗係唔高興,不過為免負面情緒增加影響工作 (尤其係我為新人證婚, 當然係開心事),梗係要搵o的動力來增加正能量才行。



這是早前其中一次最熱的戶外證婚後, 新人寄給我的卡和相片。不少新人在完婚後都會給一個 email 多謝我幫手,不過 "現代人" 就好少真的會寄相和卡的。入面的 message 似封信, 都幾長, 又好 warm, 大致係覺得上天安排我幫他們做監禮人是他們的幸運之類, 更加希望我將來可以幫更多的新人完成他們的心願諸如此類.

別以為他們好似好假好行貨, 律師都係人, 有人用得咁多字眼去讚一個原來在他們生命中只是一個 "過客" 的人, 點會唔窩心? 簡直係讀到我有點感動呀~!

年尾開始極多新人上來辦手續和開會,其中一對是頗為多準新娘網友認識, 又以為人 (兼行文) 相當幽默抵死的 blogger mcwin; 她說過上來會帶 "手信" 給我, 原來係...



唔好睇小呢兩包細細包o既豆仔, 它們包含了一份真誠和謝意, 對於我來說, 係一個好好的鼓勵. 多謝你地呀呀呀~! ^^