2011年5月18日星期三

母親節2011

又是一年一度, 五月.

好奇怪, 我幾乎每年的五月也會有公事上的不快, 或者不安, 點解就無人知. (下一兩篇再講多少少) 不過既然每年5月, 既是教會中的 "聖母月", 又是母親節的日子, 我們總會興高采烈地想一下要如何慶祝.

其實, 到了自己做了父親, 才真的發覺, 之前父母說的 "不用怎麼搞了, 一定人齊齊整整吃個飯不就好了吧?" 一點也不是廢話. 因為, 自己也是這樣想的.

不過, 當然, 我是個死為食鬼, 總會盡量想些好地方來試一下. 不過這只限於我自己和我父母, 因為外父外母一向不喜歡吃得怎麼好. 他們的女兒 (即係我夫人) 都係和我指拖後先開始喜歡吃的. 而我在外父外母面前, 也從來不會像個四圍吃的人. 更不會將我吃的研究和去的老店向他們 (尤其係外父) 介紹. 因為外父大人當這些是窮奢極侈的玩意. 既然他心意如此, 也免得得罪他它人家了. 連夫人的姐妹也知道, 亦不會向他們透露我曾和她們去吃什麼好東西的. 不過可惜連帶也無咩機會和外母大人去食好野就有點對不起了 - 因為外父有樣奇怪的事, 就是幾乎每一餐飯, 也一定要外母和他一起吃, 你說他是愛外母也好, 說他是想有人陪又好, 想有人服侍也罷, 總之就是這樣. 亦因此, 每次母親節和外母生日, 也從不是她話事去哪兒吃的, 而是外父大人. 因為他不喜歡的話, 全家人也要陪葬.

不要當我是對他有什麼不敬. 有不少方面外父是個好好 daddy 來的. 不過今次說的是母親節, 暫且放下他它人家. 而今年就是就一下將開始化療的姨仔, 所以早一個星期在勞動節已去了潮江春吃了. 那天還因為要入場和中學舊生會一班執委一邊開會一邊睇個會的馬出賽入了沙田睇女皇盃, 遲了到...

母親節前一晚呢, 夫人就嚷著要 "慶祝", 原本是正日中午那餐才算的 (去了時代廣場利小館食點心和叉燒撈麵), 既然有要求, 人又在金鐘, 她又無啦啦想吃些京菜, 便跑了去北京樓 (雖然完全不正宗...) 吃了龍蝦蟹黃羹, 鍋塌鱈魚 (這倒還名義上是山東菜, 京菜的源頭), 黃魚泡飯和浸菜苗. 真係又貴又唔抵... 不過老婆話坐得舒服喎, 話點就點啦...

當然, 重頭戲是教了女王做點小禮物...

因為我自己 art sense 極有限. 整出來的卡呀之類多數唔掂; 而且學校已經教做了一張母親節卡和相架仔送給夫人, 所以最後決定, 教女王做 strawberry dip!

買了 v記的朱古力, 還買了一包 61% 一包 39% 的混合 (因為女王都會食, 而小朋友又點食黑朱古力呢...) 不過坐溶後太濃. 也好難點下去. 而且一點也不滑身, 真不知 godiva 係點整到咁薄咁滑的. 唔知有無高手可以指正一下!?!?

不過, 是女王親手做的. 有相為證...



當然, 食味也不錯, 話晒都係 v 記+長柄士多啤梨丫. 由女王送上時, 夫人梗係 lum 晒啦!

至於自己母親呢, 受了之前睇高榮新師傅在有線的節目影響, 我提議當晚去大喜慶吃時, 母親對眼發晒光.

訂了幾款菜式, 不過沒有訂一條魚來蒸, 後來才記起夫人也喜歡吃蒸魚的. (不過在外吃, 一定貴啦! 而且老朽調較蒸魚豉油也有一手, 不用在外吃了...) 吃的是...

百花蛋白蒸蟹鉗 - 唔得, 個蟹 ok, 但係百花蝦膠直頭好似霉霉地, 無鮮味.

玻璃蝦球 - 火候還可以, 夠爽身; 不過片刀工未夠班, 又或者無誠意, 咩叫 "玻璃"? 就係片去煮完變紅色的蝦皮. 但呢度只片了向外一邊, 內側無做到. 啤水也啤得不夠, 卻又唔太透明. 和桃花源比, 除了一樣放了一塊幾靚的華腿在碟上之外, 完全不是那回事...

頭抽皇煎大蝦 - 出色, 煎得好香. 頭抽味好夠但無損蝦味. 夠鮮.

鵝掌柚皮 - 大路貨, 中規中矩. 個鮑汁做得幾好, 火腿味足, 食得出係用靚腿茸來做底, 鵝掌酥而不爛, 柚皮完全無筋不澀.

金錢蟹盒 - 極之懷舊的菜式, 現在已經無人肯做了, 雖然肥 (因為盒外面的是肥豬肉炸成的), 入面做得很好, 料切得細, 配料如冬菰西芹等份量比例十分好, 不搶蟹味. 係出色之作.

黑松露蝦仁炒飯 - 係母親大人想吃的, 我成日覺得中式做黑松露用來炒飯的話, "石油味" 太重.

杏汁燉白肺 - 比陸羽或鏞記尚有大段距離, 但又不似港大同學會的粗糙, 之但係杏汁又唔夠港大濃味. 不過吃得過的.

之咁, 雖然有好味的菜式, 不過似乎貴得過份, 5大1細食o左二千幾銀. 這樣的菜式的話, 似乎真的太離譜, 而且高師傅係最尾才出現, 亦無和任何人打招呼, 只係在廚房話個廚有咩做得唔好. 雖然呢個係佢性格, 不過咁做法未免阻住o的客人了. 不過既然母親大人歡迎一試, 試過就算了. 最緊要各位母親 happy o者.


後記...

老友兼行家兼 blog 友桃花島主就剛在母親節丁母憂, 唯一可以說的是為她祈禱; 得悉她最後也領了洗, 也感欣慰. 雖然我知島主好少過來呢邊坐, 不過亦希望島主節哀...