2010年8月18日星期三

夫人牛一

一年一度, 屬獅子座的夫人牛一. 除了和兩邊家人食飯外 (分別去了小南國和百樂潮州), 當然要有些搞作.

因為美食太多, 相也多, 所以不勁加 comment 了. 希望自己都留個紀錄.

夫人一向都鍾意食日式的紅豆燒餅, 有時都畀我話佢係 "叮噹"... 早前書展見到有介紹和果子的書, 不過細細妹說她有辦法幫我找到食譜, 所以最後無買, 而結果呢...

登登登登! 呢個就係由搓粉到煮紅豆 (北海道十勝o既大納言豆來的!) 都係自家製o既...



銅鑼燒!! 雖然樣唔夠出面看頭. 但係用了三溫糖和大納言豆的出品味道絕對贏晒出面買到的!

謝謝細細妹, 去年夫人牛一, 我的自家製 marcaroon 也是在你協助下完成的, 真係好感激你哦!

和夫人一起都已十幾年, 老夫老妻, 有時都無話咩禮物唔禮物了; 反而是她在生了女王之後手指粗了戴不下當時的求婚戒指, 為使她在年尾姨仔結婚時可以戴返隻好o野 (都...ok 大 & 好火o既... ^^) 見人, 所以去了旺角某大店再鑲嵌過, 也叫她隨便揀其他款式的細石來重鑲, 那店子是之前老朽協助過的一單官司的答辯人之一, 和他們熟了所以找他們博有折扣. 豈料太太揀極唔o岩款, 最後只係改了 size, 只需幾百元; 店長更為我簽了單, 最後呢那幾百都慳返... @@" (不過夫人保留了遲o的揀o岩再鑲過的權利...)

夫人又喜歡吃些兒時見過, 現在失蹤的小吃, 今年畀我搵到兩樣, 一是 tang 橙粉, 二就是珍珍的一隻花生夾心餅 (喂真係幾好食o架!). 兩隻現在都轉了是攻南亞市場, 竟然畀我在一間菲律賓店中找到. 在成間都係菲菲印印的地方買小吃, 感覺好「異鄉」 - 係我好似外地人咁!



來到正日, 中午和女王&夫人食中環 ifc 的 union bar; 下午就跑了去 cova 食件餅; dinner 一餐就請了老媽媽幫手照顧女王, 我們就去了拍拖, 今年地點是想去了兩年都沒有去的 - Joel Robuchon.

一早已聞三星大廚松哥之名, 香港的 "分陀" 去年也獲得兩星, 今年既然有緣碰上夫人生日是星期六日時間, 便去了一試.

作為 "後現代法菜" 掌門人 (現代法菜的教父則可算是 Paul Bocuse 和 Pierre Gagnaire), Robuchon 真的不是浪得虛名. 當晚我試了他們今年的 tasting menu; 太太就點了一道龍蝦頭盤, 青豆湯和慢烤 john dory, 大家都 share 來吃.

首先是每週不同的開胃菜, 是用鵝肝打成茸, top up beet root 的湯水, 吃出了和其他地方的分別; 但未去到一試已經覺得極品的味道



這時我點了杯 Riesling Kabinett 白酒, 少少偏甜正好配上是日的菜式, 因為眼見餐單上多是較為 "海鮮類" 和清清地的, 點白酒比紅酒更佳, 而夫人一向不愛酒, 點款甜些的她也會接受.

之後是他們的名菜 Bolero, 就是那名曲的名字 - 解作圓環和迴旋. 靚女 waiter 解釋原因是這道 blue lobster 龍蝦菜式除蝦鉗外所有東西都切成圓形, 包括下面的醬汁和伴碟的菜餚 (她詳細講了是甚麼醬汁但一時忘了). 食到這個菜, 入口時有些觸電的感覺, 因為比之前在 petrus 食過的極品龍蝦鉗味道有過之而無不及, 縱然質感比起 petrus 的清湯煮稍稍差那一點.



同時間為我上的是 La Crabe, 就是蟹肉和龍蝦 jelly 配上 leek 打成的 creme/cream




之後的是他們另一道鎮山菜式 - 酥炸薯絲溫泉蛋配 oscietra 魚子 (俄羅斯五十年鱘) 加三文魚, 一吃的時候又係一個好美妙的 touching, 夫人當下便問道: 這菜式所有東西都是早餐入面可以找到的, robuchon 是不是在食早餐時想出這菜式? 當然, 得到的答案係 "唔知喎又..." but 我好欣賞夫人這想法, 因為, 真係幾似...



再來是另一道存在 menu 中很久的菜式: La Tomate, 這菜分兩部分, 一是用蕃茄加 basil 烤成, 另一半就是蕃茄清湯 jelly 伴了一點一點的 mozarella cheese cream. 蕃茄, basil 和 mozarella, 不就是傳統的意大利沙律嗎? 但他們的 presentation 和比例, 吃下去完全是另一世界, 那清湯 jelly 是熬煮出來的, 吃得出那一點的 jelly 已經是十個八個蕃茄的精華, 是澎湃, 但不洶湧的蕃茄味.



之後是兩個湯, 甜粟米湯配鵝肝和青豆薄荷湯. 正好是用來讓吃到興起的我們稍稍停下的菜式, 上菜的次第就像《黃河協奏曲》第一 movement 中段一樣, 有一段用鋼琴慢慢地表達祥和的流水, 使人可以稍息.





之後便是魚肉的菜餚了. 先是日本脆鱗甘鯛配了柚子芫茜醬, 真係好脆o架o的鱗!



再來就是兩個大盤: 煎封 (seared) 鹿兒島牛; 和太太的 john dory 魚子黃酒汁.

牛是和牛沒錯, 但如我所料, 沒有即溶的脂肪, 因為我覺得這不會是 robuchon 的作風, 他用的不需要是 A5, 因為這會襯不起他的醬汁. 保留一點咬口嚼頭更加緊要, 這個我和他的想法一致 (妄想掹車邊了...)



魚是比我之前做的滑十倍, 無法呀, 靚女說他們的爐比我家的火力均勻得多, 慢火 slow cook 的去 grill. 這 inspire 了我下次的做法 - 切薄些再慢火欖油浸, 或者會好食o的. 夫人說那黃酒的提味功能極佳, 有酒味而無酒氣.



甜品是我的 discovery/tasting menu 的兩款, 一是 raspberry jelly 加西柚碎冰...



另一款就加了生日牌, 是鳳梨脆糖衣球裹著鳳梨雪糕配鮮椰子 sorbet, 整晚一個極圓滿的句號, 不過當時因為開始有 live 唱生日歌, 我又掛著安排他們不要這時才 "臨尾香" 而無影相, 失敗呀...

靚女拎出了公司機, 是 canon 550D加支 580EX 燈, 不過角度取得不好, 反正影到那甜品的一角...



原來在 jardin de joel robuchon 食的賓客都會獲贈是日 salon de the 即焗的蛋糕取走, 靚女說是因為在 入面 atelier de joel robuchon (可以望到廚師工作的高桌) 多數是試食者, menu 選擇更多; 而來 jardin 的客人多是像我們一樣慶祝特別日子的, 這份小小蛋糕 (嘩, 朱古力加蜜餞果皮呀!) 是他們給生日者的小心意哦, 這時我的咖啡和跟上的 petits fours 也到了. 也意味著這幾千大洋的晚餐夠鐘收工, 亦說明了我們夠鐘去湊女王回家喇... 你問貴唔貴, 就真係好 x 貴, 但係抵唔抵呢, 又其實係幾抵喎!





夫人呢日當然開心啦, 食到松哥大作之餘又可以拍o下拖...

講開又講, 其實, 老朽最大的夢想, 是有能力和成家人來食松哥; 這不單是錢可以做到, 而是一家人齊齊整整地食米記三星, 呢個, 係一種極大的福份.