2012年8月2日星期四

「四年一度體壇盛事」拉雜談 (I)

點解標題唔用「奧運」? 正正是我用這標題的原因...

多年前, 人人講起都會用「奧運」這個字的, 但自從2004年悉尼那屆開始, 開始有人用版權法來「私有化」呢個名. 而呢個「人」並非別人, 正是國際奧委會.

現時的規定是, 如果用在廣告或直接宣傳上, 就一定要是當屆奧運的贊助商 (即得到主辦國奧組委同意), 又或者得到國際奧委會同意才可以用「奧運」又或者「奧林匹克」呢o的字.

法律是法律, 但係個人會覺得, 醒係醒喇, 但係醒過龍.

奧運不是全球盛事嗎? 不是人人都可以接觸嗎? 因為個廣告用左呢個字就告人, 係咪真係咁需要保護利益呢?

無錯, 部份事的確不可以做, 例如可口可樂拎左獨家百事就唔可以用個字來搵錢, OK fine, 應該既. 但係連個商場搞下氣氛都要管, 會不會過份左...?

***

今年「倫奧」, 開幕典禮 (唔鍾意叫「開幕式」, 好怪) 係幾好睇; 好多人拎來同中國08年比, 不少「逢中必反」的人仲不斷加鹽加醋, 就英國的做得「人性化」, 唱國歌用一班著睡衣的傷健小朋友又話比中國楊沛宜/林妙可的「歌唱祖國」好幾多幾多.

誠然, 英女王肯出面玩, 係大突破亦係不可能在中國出現的事. 因為文化不同. 但單因為這個不同而覺得英國比中國來得好就未免武斷了.

另外, 唔係好明點解女王上機時係同 James Bond, 但係入場時係同王夫囉... :P

國歌呢, 只是不同人的看法, 我覺得傷健小朋友唱國歌不錯, 但用修改過的《歌唱祖國》(原曲就真係太革命, 唔太恰當)  引國旗入場也不錯呀! 國歌其實可以是用最莊嚴的方法去演譯, 這個不可能是錯的吧?  開幕典禮上花錢 (雖然中國的確係花得太多...) 也好難話做錯吧...?

不過, 提起花錢, 中國的奧運場地四年來慘遭荒廢是不爭的事實, 連香港部份東亞運場地也是. 這個都是大部份辦奧運的國家那些冷門項目場地的結果; 不過, 中國北京的就真係離譜左喇... 棒球場變了外地勞工的營地, 五隻殘晒的福娃被用來掛臭衫; 激流獨木舟的人工河長滿雜草 -- 其實可不可以改來做水上運動場, 又或者改到變左水上樂園呢... @@

至於鳥巢, 真係點搞都唔掂, 因為保養委實是太貴了... 但當過京奧義工的朋友, 大概都會覺得極之無奈吧... 當年熱烈喧鬧的競技場, 今天變了荒廢的野地.  中國幾時才可以有比較完善的計劃呢...