2011年4月16日星期六

以和為貴: 正能量達人之極致 . 認可調解員

去年香港法院開始強烈建議民事訴訟的與訟各方在訴訟進行期間 (或者之前) 進行一個調解的過程. 相信有不少行家都已經知道了. 而且亦有不少律師 (想) 加入成為調解員的行列.

其實老朽之前對調解只是一知半解, 因為我自己一向 handle 案件都係 "以和為貴", 絕大多數都能 "自行" 調解成功, 所以未試過整個程序. 不過一來有老闆推荐我去學習, 二來有客戶想我了解完之後向他們講解, 三來上完課程後可以得到每年必修的專業進修學分 (CPD) 之後成年唔使上 course 不特止, 而且一上就一星期, 得了的分數連下年度都 cover 了近半. 不過價錢也相對來說很高, 要八千個大洋.

既然報了就去試一下, 好在公司不用的請假上這個連續 5 天仲早過返工時間的堂.

唔上由自可, 一上才知, 原來大家以為 "吹吹水" 就可以做的 "和事佬" 一點也不簡單. 除了有特定的 protocol 要跟之外, 同時 "扮中立" 又要使本身勢成水火的雙方也有興趣 + 誠意聽你坐低發 up 風, 一點也唔容易. 而且, 就是因為雙方都係唔開心的來 (唔係都唔使打官司啦係嘛!?), 所以對對家一定有好大戒心. 如何在一天之內使大家由面左左變到 "面右右" (我胡謅的) 就係當中的妙處.

最基本的, 是 always 都要正面地看一件事 - 係任何一件事, 又唔可以得罪人.

呢一樣, 老朽倒是幾有信心的. 因為我本身可能是宗教使然, 都係正能量偏高的. 不過怎樣高也是人, 也有脾氣, 學做調解員就是要連這一點點的脾氣也要放下. 要做到呢樣, 簡直就似係出家修行的. 唔係正能量達人, 真係唔會做得到, 又或者說, 唔會做得好. 呢個做法尤如係將正能量達人的能力推至極限.

course 就上完, 同班同學都相當好傾, 下一步就係睇o下幾時有試可以考, 才可以被認可, 因為近年多人考, 所以合格率聽聞是故意下調的. 而且, 考試本身也要收費. 似乎律師會呀, 仲裁機構呀之類都幾豬籠入水了...

沒有留言: