2009年8月27日星期四

認真的 casual 試酒會

非正式的學品酒, 斷斷續續已經學了近十年. 但是連基本紅酒的十幾個大區都未學得晒, 更遑論幪瓶試酒 blind tasting 了.

在各位飲食前輩家中又好, 出外又好, 自己又好, "黐" o左唔少酒飲, 不過想起來, 從未試過真正的試飲 port 砵酒. 今次適逢好友翡冷翠小姐的公司舉辦 Taylor's Port 的垂直試飲, 好友叫到, 點可以唔玩埋一份?

提起翡冷翠, 她算是個幸運的人, 喜歡藝術飲食攝影, 就打著一份有得食有得影的工作, 在飲食界中翹楚之一的公司做 promotion manager; 上次提過一位老人家蒙塵, 她就是那位將漂亮的花卉相和新詩在卡上印在一起的孝順女.

說回試酒, 既然友人說是幾 casual 的, 還可以和朋友一起去, 那就即時呼朋喚友, 今次叫來的是一班大狀友好, 也包括有飲食達人在內的一班. 齊齊操去會場. 聽講還會和西班牙產地同步試新的 port 呢!

點知入到會場, 原來是這樣的陣式:



呢個, 係正式試酒和酒評人打分會的格局; 細問之下, 原來是日有一半是各地的傳媒, 我們只是因為好友, 所以獲邀, 在坐的有不少是酒評人和香港侍酒師會的大哥大姐; 初時, 有點點嚇著了; 好在慢慢大家傾開, 而且酒過三巡後, 大家都熟絡了點, 雖然格局依然, 人卻放鬆了不少.

有人會問, 砵酒都有新唔新? 無錯. 正是. 多數 port 都是不同年份溝出來的酒; 因為 port 本身就是 fortified wine, 即在基本紅酒上加上一定份量的 "糖水" 和烈酒, 經過摻合和儲存而成的酒, 所以不論味道和色澤上都會較一般紅酒為深, 濃. 點解有款這樣的酒就是歷史原因, 稍後再講.

但每隔數年 (三至四年左右), 如果酒莊見該年他們的葡萄質數高的話, 他們就會在試釀初酒之後公佈該年會有 "年份酒", 這個做法叫做 "declare", 其實日本清酒的大杜司 (杜司/氏為日本釀酒人的意思) 有時也會在有 "靚米" 之年釀年份清酒, 好多時是專門釀來比賽用. 2007年就是西班牙的好年. 所以在 2009 年初酒釀起後便在上星期 declare 了, 也入了 half bottle 來香港做試酒. (入半瓶裝的原因多少是因為酒有點 "聚合性", 愈大支酒, 愈可久放陳年; 但倒過來說, 就不適合當新酒去試飲, 所以試飲新酒的話, 最好用細支)

砵酒, 老朽自問認識不深, 而且酒經過 fortified 後, 對我來說較難真正試出大分別; 這晚試的就有 1994, 2000, 2003, 和 2007 的酒.

一般飲餐酒, 多數先飲新再飲舊, 但這次的試酒, 因為新的 port 真的較 "烈", 所以放在最後, 以免影響 "口感" (palette). 但覺就算最舊 1994 年的酒, 仲係口中有爆發力, 而且有點濃香的亞洲辛辣香草味, 其他的雖然較甜, 但也更加 "啃"; 問同步直播西班牙的釀酒家, 才知有年份的靚砵酒原來是陳夠三十年才是最佳的年份, 現在就算飲 1994 年都是嫌早! 而且一般人的思想, 就是砵酒是餐尾酒; 但正式來說, 他是餐酒, 而且開酒後的 "透氣時間" (breathing) 比紅酒要長好幾倍. 真係唔講唔知也...

是晚大家都飲到 high high 地, 大家都無用到檯面上的 spit bucket (即試酒用吐酒桶), 因為大家都覺得, 年份砵酒不易有, 更不應浪費!

最高興的是, 翡冷翠小姐在最後將開了未飲過的兩支尚未正式上市的 2007 送給我們; 更高興的是, 基中一位大狀說要答謝老朽帶他們來試酒, "的" 了老朽上山光道晚飯去也!! (翡冷翠小姐知道後直叫道 "試酒係我安排的, 點解我無得食馬會呀呀呀......?!")



(橄欖油低溫浸煮三文魚腩及浸煮原隻法國鵝肝, 山光道會所打呲廳)

***

砵酒的起源, 其實係和打仗有關; 當年英法打了場 "百年戰爭", 打打停停玩足一百年, 英國之前一直由法國輸入紅酒, 因為法國酒的水準高而且酒質穩定, 但一打仗, 茂四都唔賣畀你啦, 所以轉去西班牙搵酒; 點知原來西班牙的酒 "唔襟撞", 搭完船後酒質差得很, 想了又想, 英國佬就想起其他舊的弱酒的古法, 就是加入烈酒和糖份, 使酒質和 "骨架" 較穩定; 豈料一試之下就創造了歷史, 試出個砵酒來 (當年大概未識得用砵酒來焗生蠔吧...).

沒有留言: