2013年3月6日星期三

「謝罪宴」之「小滿漢席」

去年二皇爺事件的時候, 或者有人記得我因此而不能飛去加拿大出席 (或參與更為貼切) 我可算其中一位歷來最要好摯友之一「百揆兄」的大婚日子。呢個真係老朽的一大憾事 -- 蓋因百揆兄當年在我登科之日專程由加國返港擔當戥穿石角色,更臨時拉伕做了半個 wedding planner.  我結得成婚多少都係百揆兄的功勞。

亦因此我是真的十分內疚的。

我無咩叻, 只係有心煮下野食, 唯有在百揆兄和嫂嫂回香港時, 煮一頓比較像樣的飯餐,希望乞求仁兄寬宏大量。當然, 百揆兄一早沒有介意我不能飛過去,卻是更使我不好意思。 因此為了那份歉意和尊重,我就想用滿漢席的方式來上菜。


因此得悉他們一月回香港後,便早於去年12月在由金邊回香港後,就開始準備菜單,亦如真正的滿漢全席一樣,添置了部分全新的食具杯碟等。  另為表誠意,老朽特意找來香港飲食界某行內聯會的巨頭,他的師父就是當年有份在國賓酒樓辦日本電視台委託的滿漢全席的飲食界前輩,查詢了部分滿漢全席的資料。先用兩星期左右的時間準備材料,但發現找不到廿八頭或以上的乾吉品鮑魚,所以最後要找飲食界一位專交半成品鮑魚給高級餐廳的老友幫手提供半成品。亦因為想用白鴿蛋, 找來了一位米芝連星級廚師朋友, 央他為我找這罕見的食材. 最後他只用了一天就找到了 (酒店米芝蓮大廚出馬係唔同既...) 雖然, 每隻要承惠廿個大洋...

早在宴會前五天,老朽已經使出十二成功力開始工作,亦隔晚先用三隻雞慢火贅四小時煮出特清的高湯備用。菜單如下:   (有 * 者為北京仿膳飯莊考究真正滿漢全席菜單的菜式)


香茗到奉: 獅峰龍井*

乾果二品:
- 暹南腰果 -腰果先浸鹽水後晾乾再焗至熟, 放涼後熱起白鑊, 放入腰果後加入炸過的金不換葉碎, 香茅粉和乾辣椒碎, 係咁用白鑊慢火炒五分鐘, 灑上青檸汁後再炒多三分鐘, 放涼食得.
- 五香杏仁* -以杏仁浸鹽水後加五香粉椒鹽焗香, 不過今次鹽水淡得滯...




攢盒一品 (九款):

醉雲白肉 - 五花肉買來盡量公整的一條, 以快刀切薄片後汆水再灼熟, 放涼後以糟鹵浸半天, 去掉大半的糟鹵後上碟.

拌蟲草花 – 蟲草花洗淨浸溫水至軟身後汆水, 放涼後加入鮮抽,少少紅糖和麻油拌勻即成, 食時可加芝麻.

蟹油黃瓜* - 就是魯菜的拍黃瓜, 小黃瓜去頭尾後先拍鬆, 大概去籽後切粗件, 抓鹽出水後加入蟹黃油 (當然可以自己整, 但美味棧韜哥有款做得唔錯既, 幾十蚊一樽 現成用已經得了)  撈埋食得.

帶子龍袍 - 大的刺身帶子先去枕出水, 之後排整齊, 每隻之間用生粉水塗抹讓每隻貼好, 之後用腐皮包起捲實, 以牙籤固定兩邊, 整條落鑊中火炸一陣再切開一件件便可. 食時喜歡的話可以點喼汁.

梅子蓮霧 

蜜燒雲腿
陳醋海蜇 – 這三味之前曾經介紹過做法, 不贅

糖醋荷藕*- 只是買來細頭的蓮藕刨成薄片炸成, 不過應分兩次炸, 今次第二之炸太猛火少少過左籠. 之後用糖醋汁(爆香少少薑末後以黃糖:鎮江醋1:1.5煮成)

椒鹽蝦乾 - 將大隻的本地蝦乾係咁意浸一浸水後加上椒鹽高火焗一陣就會有煙韌感覺; 但如果想變成脆口就可以低火焗廿分鐘.






膳湯一品:淮杞竹笙松茸火膧燉雞 – 此湯為先前做過, 今次的是「加強版」: 先隔晚用三隻雞慢火煲四小時以取清如水的高湯, 再以淮杞竹笙松茸及宣威腿骨及雲腿中下之火膧位燉多四小時。同時將部份高湯留起以作「開水豆苗」之用。 (不過最後大家太飽, 食唔到豆苗)


御菜四品上:



怪味牛腩 – 係買來坑腩頭節, 有少少崩砂位連住的), 試著加入些柱侯醬爆香, 但又加入清湯蠔油和海鮮醬還有生抽冰糖等, 又係炆焗半天後就夠腍了。「怪味」是因為他又不像清湯,但又不似柱侯腩。




 紅燒海珍* -
- 原隻吉品 - 因為遲了開工, 竟然發現家中已無廿八頭或以上之吉品,而且發唔切, 唯有向現飲老總 Louis 求救, 好在老總有半成品供應, 而且比小弟做的更專業, 解凍後
- 八頭廣肚 - 廣肚係老友峰哥之前供貨的, 呢件係同一批之中最厚身的; 發起來甚有睇頭
- 蔥燒遼參 – 刺參就中左招, 發好後為求形靚, 去石灰時大意留了些在扣位, 吃起來大失雅興, 罪過罪過…同上的是露荀,比上菜膽新穎少少. 亦係 Louis 老總建議.




餑餑一品: 仿桃花泛 - 桃花泛本來是明朝宮廷菜式, 為酸甜海鮮鍋巴, 是次用山楂乾舂成碎後加入山楂餅, 白醋及茄醬; 再以興渠(洋蔥)青豆蝦仁入饌成羹用來和鍋巴同吃. 原作應是將滾熱的羹湯淋上鍋巴面的, 一淋下去時應有 "滋滋" 聲, 紅紅白白的似桃花, 因而得名.



御菜四品下:
燕扒鴿蛋 - 得海景軒米芝蓮星級大師梁師傅供以一打鴿蛋, 因鴿蛋低脂低膽固醇但高營養,又十分難求 (一只鴿約十五日才下一隻蛋), 就算找到也動輒十多廿元才得一隻, 因其易碎故不能烚, 而要隔水蒸熟才去殼, 再用雞湯餵過成半透明狀; 另外發好半兩白燕盞, 以高湯浸住燉半小時後用以埋琉璃芡鋪於鴿蛋之上, 以添食味及口感




糟溜魚片 – 用的是花尾躉, 以細半支酒糟蛋白生粉醃魚片一夜之後拉油, 同時爆香薑蔥末將另外的酒糟加糖和生粉水推成芡, 後再下魚塊「溜」過上碟。
 


 另御菜四品本來尚有以下兩道, 已經準備好但當時客人已經好飽所以沒有上菜,分開了由客人「帶福還家」

- 茶燻仔雞 – 亦係之前做過多次的; 但今次因為大家都飽晒而未能上桌。

- 開水豆苗* - 此味應和鴿蛋同上,但同樣地因各人太飽而時間亦夜故未有上桌, 一如上述, 應以濃味而清的高湯煮豆苗, 狀似開水,味濃如羹為上.


原本我是邀請下午4點半開始客人來到, 之後傾下食下, 晚上7點開始食大菜的. 但係客人不知道原來我的安排是這樣, 大家都遲了, 成6點半才到達, 7點才開始上果仁和前菜; 所以呢晚大家食到晚上十一點仲食唔晒o的野.  最後我拎埋隻燻雞出來畀佢地「聞下」, 似乎大家都後悔點解當天唔早o的到... 哈哈哈哈...